جزئیات نرخ کرایه‌ تاکسی‌های تهران در زمان بارندگی

کدخبر: ۶۰۸۰۸۰
اقتصاد نیوز : رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مصوبه تعیین کرایه تاکسی‌های تهران در زمان بارش‌ها توضیحاتی داد.
 جزئیات نرخ کرایه‌ تاکسی‌های تهران در زمان بارندگی

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا ، جعفر تشکری هاشمی در حاشیه یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به  پرداخت الکترونیک تاکسی های شهر تهران، گفت: در مصوبه تعیین نرخ کرایه تاکسی های شهر تهران دو تبصره  امکان پرداخت الکترونیک برای تمام مسافران و ایجاد سامانه برخط وجود دارد. 

نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است

وی با بیان اینکه در مورد پرداخت الکترونیک کارهایی انجام شده است، افزود: برای مثال برای تاکسی هایی که در خطوط هستند «کیو آر کد» فعال شده است؛ اما برای تاکسی های گردشی هنوز این امکان فراهم نشده، شهرداری وظیفه دارد تا قبل از پایان سال، امکان پرداخت الکترونیک را عملیاتی کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تمامی مصوبات شورای شهر تهران لازم الاجرا هستند، اظهار کرد: در کمیسیون عمران و حمل و نقل بطور متناوب از مدیران شهرداری دعوت می‌شود تا توضیحات خود در خصوص مصوبات و بودجه را ارائه دهند و توصیه های لازمه آنها گوشزد می‌شود که شورای شهر از لوایح خود کوتاه نخواهد آمد. اگر شهرداری با لایحه ای مشکل دارد باید به شورا بیاید اگر مصوبات اجرایی نشوند حتما تخطی از قانون صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش نرخ کرایه ها در روزهای بارانی تهران گفت: در مصوبه تعیین نرخ کرایه تاکسی های شهر تهران و در 
تبصره سوم این مصوبه گفته شده به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در شرایط آب و هوایی نامساعد تا سقف ۱۵ درصد  به کرایه تاکسی ها اضافه نماید. 

تشکری هاشمی تصریح کرد: البته اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند، مناسب و برخط برای نظارت است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اما از آنجایی که سازمان تاکسیرانی هنوز نتوانسته است این سامانه های هوشمند را ایجاد کند. بنابراین اجرای این تبصره تا زمان راه اندازی سامانه‌ها  معلق خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید