قیمت هدست برای داوری فوتبال چند؟

کدخبر: ۶۰۸۸۴۲
اقتصادنیوز: رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: قیمت این هدست‌ها نیز بستگی به جنسش دارد اما فکر می‌کنم هر کدام از آنها حدود 200 میلیون تومان باشد.
قیمت هدست برای داوری فوتبال چند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، خداداد افشاریان، در مورد جلسه روز گذشته اعضای کمیته داوران با مسؤولان فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: به درخواست تاج، جلسه کمیته داوران با ارکان فدراسیون برگزار شد. حساسیت و وسواسی که در مورد داوری در هفته‌های اخیر موج می‌زد،  در این جلسه واکاوی و تحلیل شد. رئیس، نایب رئیس اول، دبیرکل و حراست فدراسیون، اعضای کمیته داوران و مسؤولان سازمان لیگ  حضور داشتند. نقطه نظرات و راهکارها در جلسه سه ساعته، مفصل بررسی و تصمیماتی گرفته شد که داوران ما بتوانند در هفته‌های آینده با آرامش بیشتری قضاوت کنند.

بیانیه تند سپاهان علیه محمدحسین میثاقی/ تا امروز با او مماشات کردیم

وی در مورد مصوبات این جلسه توضیح داد: اولین تصمیم بود که سازمان لیگ در سریع‌ترین وقت حتی زیر 15 روز برای تهیه 10 هدست رادیویی اقدام کند. مورد دوم این است که داورانی که خوب قضاوت می‌کنند، هر هفته در زمین باشند و کم پیش بیاید که داور خوب بیرون بماند. قرار شد هیچکس به جز خود من چیدمان داوری را مدیریت نکند. البته در گذشته هم فرد دیگری این کار را انجام نمی‌داد  اما الان قرار است دپارتمان جداول را به همراه برخی اعضای کمیته داوران نهایی کرده و در نهایت مسؤولیت با خودم باشد تا بتوانیم جوابگوی مردم باشیم.

تکرار فاجعه علی دایی برای سعید معروف؟

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: حق‌الزحمه داوران به روز شده و باید هر دو ماه یکبار پرداخت شود. موضوع چهارم این است که هر داوری در سه بازی اشتباه تأثیرگذار داشته باشد، باید به یک لیگ پایین‌تر برود. البته این موضوع را قبلا در کمیته داوران مصوب کرده بودیم. یعنی در نیم‌فصل 4 نفر از بدترین داوران و 6 نفر از بدترین کمک داوران لیگ برتر به لیگ یک می‌روند و تعدادی از داوران و کمک داوران لیگ یک نیز به لیگ برتر می‌‌آیند. در نهایت با توجه به اینکه کیفیت قضاوت داور دست خودش است، وقتی خوب قضاوت می‌کند خودش و تیم‌ها خوشحال هستند و وقتی بد قضاوت می‌کند، من باید جوابگو باشم و تحت فشار قرار می‌گیرم، مجموعه کمیته داوران و فدراسیون فوتبال و افرادی که دستی بر آتش دارند راهکارهای مهمی برای داوران تهیه کرده‌ و سعی کردیم وسواس بیشتری برای انتخاب داوران داشته باشیم.

افشاریان، خاطرنشان کرد: یک شب قبل از این جلسه نیز وبیناری را با حضور داوران برگزار و حساسیت کار را به آنها اعلام کردیم. ان‌شاءالله از همین هفته به بعد جلسه آنالیز هر 8 بازی را 48 ساعت پس از مسابقه برگزار خواهیم کرد تا قوانین را همنواخت کنیم و اجازه ندهیم کار به روزهای بعدی بکشد. حساسیت کار بالا است و اجازه نمی‌دهیم آرامشی که در 9 هفته ابتدایی برای فوتبال و داوران وجود نداشت تکرار شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر حقوق داوران تسویه حساب شده گفت: با همکاری سازمان لیگ مشکلی برای پرداخت حق‌الزحمه داوران نداریم. البته دو سال است داوران فوتسال حقوق‌شان را نگرفته‌اند و درصدد هستیم با تعامل با سازمان لیگ فوتسال زودتر این کار را انجام بدهیم اما در مورد فوتبال چنین مشکلی نداریم.  در مورد فوتسال قرار است از این هفته حق‌الزحمه داوران پرداخت شود. در مورد هدست‌ها نیز دستور و پولش آماده شده و امیدواریم زودتر این کار انجام شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، در خصوص اینکه باید هر هدست را به یک کوبل داوری بدهند تا دست به دست شدن آنها سبب خراب شدنش نشود، عنوان کرد: کوبل‌های داوری زیادی داریم و ممکن است پخش شدن هدست‌ها نتواند کمک کند. گفتیم 10 هدست بخرند تا در اختیار 8  کوبل داوری قرار بدهیم. قیمت این هدست‌ها نیز بستگی به جنسش دارد اما فکر می‌کنم هر کدام از آنها حدود 200 میلیون تومان باشد.

افشاریان، در خصوص محروم شدن سه داور عنوان کرد:‌هر داوری که اشتباهش نتیجه یک بازی را جابه‌جا کند با توجه به نمره‌اش با برخورد ما مواجه می‌شود. اگر هم خوب قضاوت کند، تشویقش کرده و بازی بهتری به او می‌دهیم. داورانی که یک بازی را جابه‌جا کرده باشند تا چهار هفته آینده به دلیل نمره ضعیف خود در اختیار ما نیستند. البته از آنجایی که می‌خواهند ریکاوری شوند و زود به لیگ برگردنند اسمی نمی‌برم.

وی در خصوص کلاس پیش‌فصل داوران گفت‌: شک نکنید برای همه داوران در همه رده‌ها کلاس برگزار می‌کنیم و از آنها تست می‌گیریم. امیدواریم آنها بتوانند در نیم‌فصل با آرامش بیشتری قضاوت کنند.در این فصل سعی داریم اقدامات بیشتری انجام دهیم. ناگفته نماند اولین قربانی بد قضاوت داوران خودشان هستند و آبرویشان به حراج گذاشته می‌شود. وقتی پس از بازی با آنها صحبت می‌کنم حالشان بد است و نمی‌توانند بخوابند. ضمن اینکه خودم نیز تحت فشار هستم. کسی نمی‌خواهد آرامش از من و جامعه داوری برود. امیدوارم اتفاقاتی بیفتد که ما هم کمتر مورد هجمه قرار بگیریم و با آرامش بیشتری کار کنیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون، در ادامه گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران در مورد اینکه حضور VAR در بازی‌های  این هفته لیگ قهرمانان خیلی از حواشی را کم کرد، گفت: وقتی استراحت کرده و از جای خود بلند می‌شوم می‌گویم ای کاش VAR بود. ممکن است 6 ماه یا دو سال دیگر باشم اما نبود VAR کیفیت بازی را پایین می‌آورد. تماشاگران، رسانه‌ها، بازیکنان، داوران همه با یک تصمیم درست VAR آرام می‌شوند. ورود VAR از همه افراد کشور برای خود من واجب‌تر است. ما هم دوست داریم فشار کمتری تحمل کنیم نمی‌دانید وقتی داوری حق را به حق‌دار نمی‌دهد چقدر تحت فشار هستم.

بیانیه تند سپاهان علیه محمدحسین میثاقی/ تا امروز با او مماشات کردیم!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید