حمله شدید اوکراین با بمب‌های خوشه‌ای به روسیه/ جزییات خسارات و تلفات

کدخبر: ۶۰۸۹۴۲
اقتصادنیوز: یک پهپاد اوکراینی مهمات خوشه‌ای را بر روی یک کارخانه غذایی در منطقه ای از روسیه پرتاب کردند.
حمله شدید اوکراین با بمب‌های خوشه‌ای به روسیه/ جزییات خسارات و تلفات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «رومن استاروویت» فرماندار منطقه کورسک گفت که این کارخانه تولید کره بوده و در کمتر از ۱۰ کیلومتری مرز اوکراین واقع شده است. در کل سه بمب خوشه‌ای به این مکان پرتاب شده که خساراتی را به همراه داشته اما تلفات جانی گزارش نشده است.

طبق گزارش راشا تودی، این فرماندار تصاویری را به اشتراک گذاشته که حاکی از بمب‌های کوچکی است که حروف SH بر روی آن‌ها نوشته شده است.

مناطق مرزی روسیه شامل کورسک، بریانسک و بلگورود و همچنین کریمه و مسکو، از زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، بارها هدف هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی قرار گرفته‌اند. مقامات روسیه همچنین کی‌یف را به طراحی «اقدامات خرابکارانه» از طریق هدف قرار دادن سایت‌های زیرساختی اصلی، از جمله نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کی‌یف در ماه‌های اخیر حملات خود را به خاک روسیه افزایش داده است و در همین حال ضدحمله اوکراین که در اوایل ژوئن آغاز شد، نتوانسته هیچ پیروزی قابل توجهی را به همراه داشته باشد؛ اما این درحالی‌ است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفته که این کشور برنامه‌ای برای ادامه ضدحملاتش دارد تا در برابر روسیه به پیروزی دست یابد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی