نفوذ خطرناک طالبان در پاکستان/ چند جنگجو در افغانستان کمین کردند؟

کدخبر: ۶۰۹۶۸۹
اقتصادنیوز: نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان مدعی شد: گروه تحریک طالبان پاکستان، 6 هزار جنگجو در افغانستان دارد که در حملات علیه نیروهای امنیتی پاکستان در امتداد مرز مشترک با افغانستان نقش دارند.
نفوذ خطرناک طالبان در پاکستان/ چند جنگجو در افغانستان کمین کردند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، به دنبال تشدید تنش‌های لفظی میان مقامات پاکستان و افغانستان، «آصف درانی» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به رسانه‌های این کشور گفت 6 هزار جنگجوی تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند و این نگران کننده است.

وزیر جنجالی انگلیس برکنار شد+جزئیات

«پاکستان دیلی» در گزارشی اظهار داشت: تحریک طالبان پاکستان شش‌هزار جنگجو در افغانستان دارد که در حملات علیه نیروهای امنیتی پاکستان در امتداد مرز مشترک با افغانستان نقش دارند.

ظریف: روسیه از ما پهپاد گرفت؛ این برای روس‌ها دقیق بود اما برای ایران، خطرناک!

آصف درانی اظهار داشت: «صلح در افغانستان در واقع به یک کابوس برای پاکستان تبدیل شده است، زیرا افرادی که در داخل افغانستان پناهگاه‌ دارند، این حملات را انجام می‌دهند».

وی در ادامه تأکید کرد: طالبان در افغانستان «یا پاکستان را انتخاب کنند یا تحریک طالبان پاکستان».

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان تصریح کرد: کنترل و خلع سلاح تی تی پی به عهده حکومت افغانستان است. آن‌ها نمی‌توانند از این مسئولیت شانه خالی کنند.

درانی اظهار داشت تحریک طالبان پاکستان و طالبان افغانستان روابط دیرینه‌ای دارند و گفته می‌شود که آن‌ها دو روی یک سکه هستند.

وی خاطرنشان کرد: مقام‌های حکومت کنونی افغانستان در سفر به اسلام‌آباد در دیدار با مقامات پاکستانی، به فرمان «ملاهبت الله آخوندزاده» رهبر طالبان افغان اشاره کردند مبنی بر این که حملات در پاکستان را حرام اعلام کرده بود.

مقام پاکستان ادامه داد: بنابراین باید حکومت افغانستان تحریک طالبان پاکستان را مجازات کنند.

درانی گفت: جنگجویان تی ‌تی ‌پی تحت کنترل طالبان افغانستان هستند و با اجازه‌ آ‌ن‌ها از مرز عبور می‌کنند.

مقامات امنیتی پاکستان پیش از این اعلام کرده بودند که طالبان و پاکستان به تفاهم رسیده‌اند تا جنگجویان تحریک طالبان پاکستان را از مناطق مرزی دور کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید