در این شهر 44 ساختمان ناایمن به مرحله هشدار رسیده‌اند

کدخبر: ۶۱۰۴۲۵
اقتصادنیوز: معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار داشت:از ۴۳۰ ساختمان ناایمن شناسایی شده در شهر اصفهان ۴۴ ساختمان به مرحله هشدار رسیده‌اند.
در این شهر 44 ساختمان ناایمن به مرحله هشدار رسیده‌اند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وحید مهدویان، روز جمعه افزود: صاحبان این ساختمان ها پس از سه مرحله اخطار و بی توجهی، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

فوری؛ هشدار مهم به ساکنان استان مازندران!

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۵ کارگروه ایمنی ساختمان مشتمل بر اداره کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی و آتش‌ نشانی تشکیل شد تا ساختمان‌های ناایمن شهر اصفهان شناسایی شوند که عملیات ارزیابی و تشخیص آن طبق مصوبات کشوری بر عهده اداره کل راه و شهرسازی بود.

جزئیات تصادف اتوبوس و بنز در دامغان+ تعداد کشته‌ها

مهدویان، افزود: تقریبا تمام ساختمان‌های ناایمن در اصفهان شناسایی شدند اما در سال ۱۴۰۱ نیز ارزیایی مجددی با محوریت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری انجام گرفت که در پی آن ۴۳۰ ساختمان شناسایی و پایش شدند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، تصریح کرد: در مکاتبه با اداره کل راه و شهرسازی، اولویت رسیدگی به این موضوع به ساختمان‌های عمومی و اداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۴ ساختمان در مرحله نخست بعنوان ساختمان های ناایمن شهر اصفهان شناسایی و در سامانه ثبت شده‌اند.

وی تصریح کرد: خرداد سال جاری به مقام مسوول راه و شهرسازی این موضوع اعلام شد که در نهایت شهرداری در سه مرحله به صاحبان این سازه ها اخطار می‌دهد که در صورت توجه نکردن به مقام قضایی دادستانی معرفی می‌شوند.
مهدویان اضافه کرد: ناایمن بودن ساختمان فقط به معنی در حال فروریختن سازه آن نیست بلکه ملاحظات ایمنی و آتش‌نشانی و تاسیساتی ساختمان را هم شامل می‌شود.

وی افزود: بر اساس فرم‌های شماره یک و دو پروانه ساختمانی توسط مهندسین اگر خلافی مشاهده شود مجوزی صادر نمی‌شود تا ایمنی ساختمان برقرار شود.

شهرستان اصفهان ۳۰۰ سازه ناایمن دارد

پیش از این مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، بیشترین سازه‌های ناایمن را شامل ساختمان‌های تجاری و خصوصی معرفی کرده بود که بیش از ۴۳۰ ساختمان ناایمن در استان شناسایی شده که از این تعداد حدود ۳۰۰ سازه در شهرستان اصفهان قرار دارد.

منصور شیشه فروش، گفت: شهرداری اصفهان طبق بند ۱۴ قانون ۵۵ شهرداری‌ها مکلف است نقاط پرخطر را شناسایی و با آنها برخورد کند.

بند ۱۴ قانون ۵۵ شهرداری ها شامل اتخاذ تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک و به عبارت کلی رفع خطر از هر نوع اشیا آسیب‌زا برای سلامت شهروندان است.

شیشه‌فروش، همچنین از شناسایی ۱۹ ساختمان بلندمرتبه ناایمن در فولادشهر در شهرستان لنجان خبر داد و گفت: این ساختمان‌ها بالای ۵۰ سال عمر دارد و مشتمل بر یک هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی است که ارزیابی ایمنی آنها از سوی دانشگاه هنر صورت گرفته و نوسازی و بازآفرینی آنها تحت مطالعه است.

وی تصریح کرد: شهرداری و شرکت عمران فولادشهر و راه‌ و شهرسازی مکلف به تعیین تکلیف و برنامه‌ریزی در این زمینه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، با بیان اینکه شناسایی سازه‌های ناایمن در هر شهر جزو وظایف اصلی شهرداری هاست، اضافه کرد: نظارت بیشتر نظام مهندسی بر استفاده از سازه‌ها و تجهیزات ایمن در ساختمان‌ها از جمله آسانسور در اداره های دولتی و خصوصی، استفاده از مصالح استاندارد و تعیین کیفیت مصالح در آزمایشگاه‌ها مورد تاکید است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید