این پسر ۱۳ ساله حساب مادرش را خالی کرد

کدخبر: ۶۱۰۹۹۹
اقتصادنیوز : رئیس پلیس فتای استان سمنان از احضار پسر ۱۳ ساله‌ای که برای خرید شارژ بازی‌های اینترنتی حساب مادرش را خالی کرد، خبر داد.
این پسر ۱۳ ساله حساب مادرش را خالی کرد

سرهنگ محمدرضا فدائیان   در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زنی با شکوائیه‌ای مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به پلیس مراجعه و اظهار کرد که در روزهای گذشته مبالغ متعددی به ارزش کلی ۵۱ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت غیرمجاز و بدون اطلاع برداشت شده است. به همین منظور، پرونده با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی و تحقیقات انجام‌شده روی صورت‌حساب شاکی مشخص شد مبالغ برداشت‌شده از درگاه‌های اینترنتی مختلف برای خرید محتویات (CP) و (جم) بازی آنلاین از حسابش خارج شده بود.

فدائیان گفت: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا معلوم شد از شماره تلفن شاکی برای ایجاد حساب کاربری و شارژ حساب در بازی‌های آنلاین استفاده شده بود.

وی با بیان اینکه شاکی در تحقیقات اولیه به علاقه شدید فرزندش به بازی‌های رایانه‌ای اشاره و بیان کرد: در تماس با شاکی، موضوع با او مطرح و ظن پلیس به نوجوان ۱۳ ساله شاکی بیشتر و مقرر شد شاکی و فرزندش برای تحقیقات تکمیلی به این پلیس مراجعه کنند.

فدائیان گفت: فرزند ۱۳ ساله شاکی ابتدا منکر بزه انتسابی بود؛ اما در مواجهه با ادله و مستندات کامل پلیس فتا چاره‌ای جز اعتراف به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مادرش نداشت.

رئیس پلیس فتا استان سمنان اظهار کرد: آشنا کردن نوجوانان با تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت است و والدین برای کاهش تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزارهای کنترلی نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان داشته باشند.

وی یادآوری کرد: استفاده بی‌رویه از بازی‌های رایانه‌ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی و روانی و افت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد. به همین دلیل، همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آنها یک ضرورت است، چون ناآگاهی والدین موجب آسیب‌ها و تهدیدهای گوناگون خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید