ماجرای صدور مجوز تردد در ایام کرونایی در فضای مجازی چیست؟

کدخبر: ۳۷۴۹۵۷
پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از ترفند جدید مجرمان سایبری خبر داد که اقدام به تبلیغات جعلی ارائه مجوز عبور و مرور در مناطق غیر مجاز کرده و از این طریق حساب بانکی افراد را خالی می کنند.
ماجرای صدور مجوز تردد در ایام کرونایی در فضای مجازی چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شهروندان خواست به منظور عبور و مرور از شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی هرگز فریب تبلیغات جعلی ارائه مجوز عبور و مرور در این مناطق را نخورند.

وی ادامه داد: با رصد و پایش فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد تبلیغاتی مبنی بر دریافت وجه به ازای ثبت پلاک و ارائه مجوز ورود به مناطق غیرمجاز توسط افرادی سودجو به منظور دستیابی به اطلاعات حساب بانکی و سایر اطلاعات هویتی شهروندان ایجاد شده است.

جهانشیری افزود: با توجه به بررسی‌های اولیه مشخص شد یک ربات تلگرامی، اطلاعات هویتی و خودرو شخص متقاضی را جهت ورود به مناطق قرمز به بهانه اعطای مجوز توسط درگاه جعلی اخذ کرده است و زمانی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را وارد می‌سازد، کلاهبردار اقدام به خالی کردن حساب وی می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: اقدامات فنی و پلیسی جهت شناسایی عاملین ایجاد درگاه غیر مجاز موصوف در دست اقدام است ولیکن با توجه به گستردگی فضای سایبری مهمترین توصیه به کاربران، توجه به اخبارهای موثق و عدم توجه به پیشنهادات دریافت شده در این خصوص از کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی است.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: شهروندان برای دریافت اطلاعات دقیق از عبور و مرور به نواحی قرمز، نارنجی و زرد باید از طریق رسانه‌های جمعی مانند صدا و سیما، سایت‌های معتبر خبری و راهنمایی رانندگی شرایط عبوری را مد نظر قرار داده تا نسبت به ورود و خروج خود کسب تکلیف کنند.

توقیف تخم مرغ های غیر بهداشتی 

سرهنگ علی اکبر مرادی سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان حاجی آباد گفت: یکی از تیم های انتظامی پاسگاه باغات، در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیونت ایسوزو مشکوک شده و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از کامیون مورد نظر موفق به کشف ۵ تن تخم مرغ فاقد مدرک بهداشتی و قاچاق لازم شدند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه کارشنان ارزش محموله مذکور را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند، خاطر نشان کرد: با هماهنگی به عمل آمده با مرجع قضائی خودرو به همراه محموله توقیف شده برای انجام مراحل قانونی و بررسی بیشتر تحویل اداره دامپزشکی شهرستان شد.

کشف محموله ۲۵۰ تنی پیاز احتکار شده 

سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف ۲۵۰ تن پیاز احتکار شده به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری سپاه ناحیه امام سجاد شهر "اقبالیه" خبر داد و گفت: با دریافت اخباری مبنی بر احتکار مقادیر زیادی پیاز در یک مرغداری متروکه در "چوبیندر" بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله در یک اقدام مشترک عملیاتی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی و سپاه ناحیه امام سجاد شهر "اقبالیه" با هماهنگی بازرسان اداره صنعت و معدن در محل حاضر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با بیان اینکه مأموران در بازرسی از ۳ سوله این واحد مرغداری ۲۵۰ تن پیاز احتکار شده را کشف کردند، گفت: بنابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این محموله بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار حاجیان با اشاره به پلمب این واحد مرغداری افزود: در این رابطه ۳ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از ۱۲ تن برنج ایرانی احتکار شده 

سردار سلمان امیری فرمانده انتظامی استان همدان  از کشف ۱۲ تن و ۵۴۰ کیلو گرم برنج ایرانی احتکار شده به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: در راستای طرح سراسری مبارزه با احتکار و گران فروشی کالاهای اساسی، ماموران انتظامی "اسدآباد" از احتکار مقادیر زیادی برنج ایرانی در یکی از منازل این شهرستان مطلع شدند.

وی افوزد: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی به محل اعزام و در بازرسی از منزل مورد نظر ۱۲ تن و ۵۴۰ کیلوگرم برنج ایرانی احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان ارزش محموله کشف شده را بنابه نظر کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروندان

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر دادو گفت: با مراجعه شهروندان و برابر رصدهای کارشناسان این پلیس مشخص شد صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد شده است که با انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی کاربران اقدام به هتک حیثیت آنان می‌کند.  

وی افزود: پس از جمع‌آوری مستندات لازم و تحقیقات اولیه از شکات،  پرونده‌ای در اداره پلیس تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان سایبری، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد. این مجرم اینترنتی ضمن اعتراف به  جرم ارتکابی اش،  انگیزه خود را جذب مخاطب و افزایش تعداد بازدید کنندگان عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد، گفت: متهم با دسترسی به تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی کاربران و انتشار آن‌ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام و انتشار اکاذیب سبب ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت آن ها شده بود.

کشف بیش از ۱۶ تن آرد احتکار شده 

سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۶ تن و ۶۴۰ کیلوگرم آرد احتکار شده در شهرستان رضوانشهر خبر داد و گفت: در راستای برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی، شناسایی با احتکارکنندگان مواد غذایی و مورد نیاز مردم در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی افزود: ماموران انتظامی به صورت گسترده تحقیقات لازم در این زمینه را آغاز کرده و در بازرسی از ۵ واحد صنفی در شهرستان رضوانشهر، ۱۶ تن و ۶۴۰ کیلوگرم آرد احتکاری کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی ملکی گفت: در این راستا ۵ متهم ۳۱، ۳۸، ۴۹، ۵۱ و ۵۸ ساله با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف انبار رادیاتور و پکیج احتکار شده 

سردار حاجی محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف ۳۱۰ دستگاه وسایل گرمایشی از نوع پکیج و رادیاتور احتکار شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان در پی کسب خبری مبنی بر احتکار مقادیری پکیج و رادیاتور در یک انبار در "خرم آباد"، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با شناسایی محل مورد نظر در بازرسی از انبار مذکور ۳۱۰ دستگاه پکیج و رادیاتور احتکار شده کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش وسایل گرمایشی کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: متهم  همراه پرونده به مراجع قانونی معرفی شد.

زمین‌خواری ۳۹ میلیاردی در بندرانزلی

سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی استان از کشف زمین‌خواری و رفع تصرف ۲ هکتار و ۶۶۴ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۳۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال در شهرستان بندرانزلی خبر داد و گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان بندرانزلی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۳ بندرانزلی با هماهنگی قضائی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند در بازدید از زمین‌ مورد نظر مشخص شد، فردی ۲ هکتار و ۶۶۴ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار محصور کرده است.

سردار ملکی با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل شد، گفت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، تمام آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

ارشد انتظامی گیلان با اشاره به اینکه متهم ۵۰ ساله این پرونده به مرجع قضائی معرفی شد خاطرنشان کرد: کارشناسان، ارزش ریالی زمین‌ تصرف شده را ۳۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال برآورد کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید