توصیه یک امام جمعه به فلسطینی‌ها در ایام آتش‌بس حماس و اسرائیل

کدخبر: ۶۱۱۸۸۲
اقتصادنیوز: امام‌جمعه قم با اشاره به حرکت جهادی و برگرفته از فرهنگ بسیجی نیروهای حماس در مقابل رژیم صهیونیستی اظهار کرد: من به جوانان فلسطینی توصیه می‌کنم که در ایام آتش‌بس غفلت نکنند؛ زیرا آنها ذاتاً با شما و اسلام مخالف‌اند و در ایام آتش‌بس هم دست به ترور خواهند زد.
توصیه یک امام جمعه به فلسطینی‌ها در ایام آتش‌بس حماس و اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،‌سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که امروز سوم آذرماه در مصلای قدس برگزار شد، در ادامه جریان‌شناسی نفاق در عصر پیامبر(ص) بر اساس آیات سوره توبه، اظهار کرد: خداوند در آیه ۸۱ سوره توبه به اختلال‌ها و آشوب‌های منافقان در برنامه‌های پیامبر (ص) و ایجاد اختلاف و شقاق در میان مسلمین اشاره کرده است.

سعیدی در خطبه دوم با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: برای درس‌آموزی از زندگی حضرت زهرا (س) باید به جمع زندگی ایشان به‌عنوان یک زن مسلمان در خانه و انجام وظایف یک بانوی جهادگر در راه خدا در برخورد با حوادث سیاسی مهم و از طرف دیگر عبادت‌ها و رازونیاز و ذکر دعای آن حضرت اشاره کرد.

امام جمعه تهران: صدای خرد شدن استخوان‌های آمریکا شنیده شد!

وی با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند کسی که مشغول عبادت یا مشغول همسرداری و انجام وظایف خانه است نمی‌تواند اهل سیاست و تأثیرگذاری در جامعه باشد، گفت: اینکه مقام معظم رهبری از آن زن ورزشکار که باحجاب کامل خود روی سکو حضور یافت تشکر کردند تأکید روی این نکته است که یک زن می‌تواند در عرصه ورزش قهرمان و مدال‌آور باشد؛ ولی به وظایف دینی و انقلابی خود هم عمل کند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: تشکر مقام معظم رهبری از بانویی که با در آغوش گرفتن فرزند خود به روی سکو رفت و آن بانوی ورزشکاری که روی سکو با نامحرم دست نداد نشان‌دهنده اهمیت نقش مادری و خانه‌داری و حفظ حریم‌های الهی توسط یک زن ورزشکار است که می‌تواند در یک نفر به‌صورت هم‌زمان جمع شود.

وی تصریح کرد: امروز یکی از رسالت‌های مهم همه ما این است که دخترانی که از سیره و روش حضرت زهرا (ص) فاصله گرفته‌اند و با تبلیغات دشمنان و توطئه وادادگان در مسیر حضرت نرفتند را هدایت و راهنمایی کنیم و نگذاریم در این منجلاب فرو روند.

سعیدی با اشاره به سالروز تأسیس بسیج مستضعفین توسط امام خمینی (ره) عنوان کرد: این پدیده مبارک یکی از ارزشمندترین و ماندگارترین یادگاران امام راحل است و بسیج و بسیجیان مصداق کاملی از ایثار، فداکاری و عشق به خدا، مردم و محرومین است.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیج، فرهنگی با قابلیت جهانی‌شدن است، افزود: بسیج مصداق شجره طیبه‌ای است که خداوند در قرآن مثال زده و فرموده ریشه‌های آن در دل زمین استوار و محکم است و شاخ‌وبرگ آن رو به آسمان در حال صعود است و همه مردم از ثمرات آن همواره استفاده می‌کنند.

امام‌جمعه قم با اشاره به حرکت جهادی و برگرفته از فرهنگ بسیجی نیروهای حماس در مقابل رژیم صهیونیستی اظهار کرد: من به جوانان فلسطینی توصیه می‌کنم که در ایام آتش‌بس غفلت نکنند؛ زیرا آنها ذاتاً با شما و اسلام مخالف‌اند و در ایام آتش‌بس هم دست به ترور خواهند زد.

وی با بیان اینکه هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش است گفت: در چنین روزی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با خلق حماسه‌ای به‌یادماندنی پرچم مقدس ایران را بر روی سکوهای نفتی دشمن بعثی به اهتزاز در آوردند و به مناسبت این رشادت‌ها و دفاع از جزایر، بنادر و سواحل کشور این روز، روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت تا همه ساله این حماسه گرامی داشته شود.

سعیدی با بیان اینکه چند ماه آینده مردم ما برای دو انتخابات مهم پای صندوق‌های رأی می‌آیند، افزود: همه نهادهای جمهوری اسلامی قوام‌شان به رأی مردم است؛ امام خمینی (ره) از عمق جان به مردم و آرای آنها اعتقاد راسخ داشتند و حضور مردم ثابت کرد که چقدر در عرصه‌های مختلف مؤثر است.

آقای علم الهدی! گفت وگوی تمدن ها ارتباطی به سوره کافرون ندارد

وی با اشاره به اینکه خداوند پیامبر خود را با همراهی مؤمنین کمک و یاری می‌رساند، گفت: مردم قدر خود را بدانند و در هر مرحله با حضور خود افراد اصلح و کاربلد را برای مدیریت جامعه انتخاب کنند قبل از آنکه دشمنان اسلام و ایران بخواهند با امپراطوری رسانه‌ای خود ذهن‌ها را مشوش کنند.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: وظیفه مسئولان هم این است که با خدمت صادقانه خود روح امید، پیشرفت و اقتدار را در مردم زنده نگه دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید