حمله تند مسکو به سازمان امنیت و همکاری اروپا/ چشم‌انداز آینده‌اش مشخص نیست

کدخبر: ۶۱۳۱۳۴
اقتصادنیوز: مسکو با ابراز تاسف نسبت به آنچه وضعیت نامساعد سازمان امنیت و همکاری اروپا در حال حاضر خواند، گفت: چشم‌انداز آینده این سازمان مشخص نیست.
حمله تند مسکو به سازمان امنیت و همکاری اروپا/ چشم‌انداز آینده‌اش مشخص نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف که برای شرکت در نشست شورای وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا به اسکوپیه، پایتخت مقدونیه شمالی سفر کرده است، گفت: «کمی بیشتر از یک سال تا پنجاهمین سالگرد کنفرانس خلع سلاح هلسینکی باقی مانده اما متاسفانه باید بگوییم سازمان امنیت و همکاری اروپا در وضعیت اسفناکی به این سالگرد نزدیک می‌شود و چشم انداز مشخصی در انتظار آن نیست».

به اعتقاد لاوروف، فدراسیون روسیه بیشترین تلاش را برای ساخت فضای امنیتی مشترک در اروپا بر اساس همکاری متقابل انجام داده است.

وزیر خارجه روسیه عنوان کرد: نخبگان سیاسی غرب که حق تصمیم گیری در مورد سرنوشت بشریت را متعلق به خود می‌دانند، بی‌توجه به منافع سازمان امنیت و همکاری اروپا یک انتخاب کوته‌فکرانه داشته و تنها به منافع ناتو توجه کرده‌اند.

لاوروف معتقد است: این انتخاب به نفع فلسفه بازدارندگی، بازی های ژئوپلیتیکی با حاصل جمع صفر و منطق «رهبر-پیرو» اتخاذ شده است. به گفته وی، یکی از مولفه‌های کلیدی این نگرش، گسترش بی‌منطق ناتو به سمت شرق بود که پس از انحلال سازمان پیمان ورشو آغاز شد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود که کشورهای ناتو با دستان خود بعد نظامی-سیاسی سازمان امنیت و همکاری اروپا را نابود کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید