بایدن در یک قدمی استیضاح/آخرین تلاش جمهوری‌خواهان برای برکناری رئیس‌جمهور آمریکا

کدخبر: ۶۱۳۷۵۷
اقتصادنیوز: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «من معتقدم که ما رای‌گیری را برگزار خواهیم کرد.» او اضافه کرد که معتقد نیست دموکرات‌ها حمایتی ارائه کنند، «اما باید این کار را انجام دهند.»
بایدن در یک قدمی استیضاح/آخرین تلاش جمهوری‌خواهان برای برکناری رئیس‌جمهور آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اخیرا در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت که نمایندگان مجلس نمایندگان در بحبوحه اتهاماتی مبنی بر اینکه جو بایدن و خانواده‌اش در زمانی که او معاون رئیس جمهور بود، پشت یک طرح غیرقانونی برای استفاده از نفوذ سیاسی خودشان برای منافع مالی قرار داشتند، تصمیم خواهند گرفت.

اولین واکنش آمریکا به عملیات هوایی در کرکوک؛ دفاع از خود در برابر تهدید!

جانسون، که در ماه اکتبر ریاست مجلس نمایندگان را بر عهده گرفت، همچنین مدعی شد که کاخ سفید با ممانعت از شهادت کمیته شاهدان و ارائه نکردن اسناد، در تحقیقات درباره بایدن «کارشکنی» کرده‌است.

جنگ غزه، حیات سیاسی بایدن را به خطر انداخت/آمریکا قادر به مهار اسرائیل نیست!

مایک جانسون، در این مصاحبه که الیز استفنیک، رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان هم در کنارش حضور داشت، گفت: «من معتقدم که ما رای‌گیری را برگزار خواهیم کرد.» او اضافه کرد که معتقد نیست دموکرات‌ها حمایتی ارائه کنند، «اما باید این کار را انجام دهند.»

با این حال، جانسون، تاکید کرد که روند استیضاح به عنوان یک ابزار حزبی آشکار برای تعقیب بایدن برای منافع سیاسی، مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. او گفت: «من و الیز هر دو، دو بار در تیم دفاع از استیضاح دونالد ترامپ حضور داشتیم، زمانی که دموکرات‌ها از آن برای اهداف سیاسی حزبی بی‌شرمانه و وقیحانه استفاده کردند. ما استفاده از آن را محکوم کردیم. این خیلی متفاوت است.»

برای ماه‌ها، جمهوری‌خواهان معاملات تجاری بایدن و پسرش هانتر را در تلاش برای شناسایی اقدامات غیرقانونی‌ احتمالی که می‌تواند اساسی برای استیضاح ایجاد کند، زیر و رو کرده‌اند. با این حال، پس از ابراز تردید برخی جمهوری‌خواهان مبنی بر وجود نداشتن شواهد کافی از تخلف، رای‌گیری انجام نشد.

با این حال جانسون، به فاکس نیوز گفت که کاخ سفید «هزاران صفحه مدرک را مخفی کرده‌است.»

بایدن بارها اتهامات جمهوری‌خواهان علیه خود را رد کرده و گفته‌است که این تحقیقات مناسب نیست. به گزارش آسوشیتدپرس، ماه گذشته، یک نماینده حقوقی کاخ سفید در نامه‌ای به جمهوری‌خواهان مجلس مدعی شد که آنها حقایق نامناسب بودن ادعای بایدن را «بد جلوه داده‌اند.»

اگر بایدن توسط مجلس نمایندگان استیضاح شود، بعید است که سنای تحت کنترل دموکرات‌ها به برکناری او از سمتش رای دهد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که دو بار استیضاح شد، در هر دو محاکمه خودش در سنا تبرئه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید