تام کاتن خواستار «تلافی سنگین» عیله ایران شد/ حمله تند سناتور جمهوری خواه به بایدن

کدخبر: ۶۱۲۴۳۰
اقتصادنیوز: یک سناتور جمهوری‌خواه آمریک گفت: رییس جمهور بایدن می‌خواهد با پرهیز از خساراتی که در رابطه با ایران به بار خواهد آمد، خود را به دردسر نیاندازد.
تام کاتن خواستار «تلافی سنگین» عیله ایران شد/ حمله تند سناتور جمهوری خواه به بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «تام کاتن»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، با تلاش برای مرتبط دانستن حملات اخیر نیروهای مقاومت منطقه به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه در پی حمایت‌های تمام‌عیار واشنگتن از اسرائیل در جنگ غزه، گفت که دولت بایدن باید موضع سخت‌گیرانه‌تری در قبال ایران اتخاذ کند و به «تلافی سنگینی» برای پایان دادن به این حملات علیه منافع آمریکا در منطقه نیاز است.

از زمان وقوع جنگ غزه میان اسرائیل و جنبش مقاومت فلسطین، مواضع آمریکا در منطقه بیش از ۶۰ بار توسط نیروهای مقاومت مورد حمله قرار گرفته است. آمریکا نیز در چند مرحله حملات متقابل انجام داد و برخی گروه‌های مقاومت را نیز که مدعی بود در این حملات نقش داشته‌اند، تحریم کرده است.

فاکس نیوز گزارش داد که کاتن در گفت‌وگو با این شبکه مدعی شد «از زمان ریاست‌جمهوری جو بایدن، ایران‎‌ بیش از ۱۵۰ بار به مواضع آمریکا در خاورمیانه حمله کرده است.»

این سناتور جمهوری‌خواه که عضو کمیته نیروهای مسلح و کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا است، اشاره کرد که واشنگتن نیز چند بار حملات تلافی‌جویانه انجام داد اما اگر او فرمانده بود، آن اهداف را انتخاب نمی‌کرد و پیشنهادش هدف قرار دادن ایرانی‌هایی می‌بود که در عراق و سوریه عملیات می‌کنند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ایران پیش بردن جنگ‌های نیابتی در منطقه را رد کرده و گفته است در کشوری مانند سوریه حضور نظامی مستقلی ندارد و تنها به دعوت دولت قانونی این کشور، به صورت مستشاری و برای مبارزه با تروریسم در این کشور حضور دارد.

فوری/ اسرائیل شرط تمدید آتش‌بس را اعلام کرد/ اگر 10 اسرائیلی دیگر آزاد شوند آنگاه...

کاتن در اظهاراتی جنگ‌طلبانه علیه ایران ادامه داد: «من همچنین پیام واضحی به ایران می‌دهم که اگر این حملات، فورا، متوقف نشوند،‌ ما هم منافع آن‌ها را تهدید خواهیم کرد.»

به عقیده این سناتور جمهوری‌خواه، «رییس جمهور بایدن می‌خواهد با پرهیز از خساراتی که در رابطه با ایران به بار خواهد آمد، خود را به دردسر نیاندازد.»

ادعاهای کاتن علیه نقش ایران در زمینه حملات به مواضع آمریکا در منطقه در حالی مطرح می‌شود که ایران موضوع «دستور دادن» یا «کنترل» نیروهای مقاومت منطقه برای حملات تلافی‌جویانه‌شان به منافع آمریکایی در منطقه و ادعای نقش داشتن در حمله حماس به اسرائیل را رد کرده و گفته است که تصمیم‌گیرنده خودشان هستند.

اگرچه، ایران نسبت به گسترش درگیری‌ها در جنگ غزه و تبدیل شدن آن به جنگی منطقه‌ای هشدار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید