عذرخواهی بایدن از مسلمانان آمریکا!

کدخبر: ۶۱۲۷۰۶
اقتصادنیوز: براساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از اینکه صحت آمار تلفات غزه را زیر سوال برد از چندین رهبر برجسته مسلمان آمریکایی عذرخواهی کرد.
عذرخواهی بایدن از مسلمانان آمریکا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ۲۵ اکتبر، آشکارا تعداد تلفات غزه را که توسط جنبش حماس گزارش شده، زیر سوال برد.

بایدن گفته بود: «فکر نمی‌کنم که فلسطینی‌ها حقیقت را درباره تعداد کشته‌شدگان می‌گویند. من مطمئن هستم که بیگناهانی کشته شده‌اند و این هزینه راه‌اندازی جنگ است.»

رئیس‌جمهوری آمریکا، یک روز پس از اظهارات خود در ۲۵ اکتبر درباره تلفات گزارش شده از غزه با پنج تن از رهبران مسلمان آمریکایی دیدار کرد.

در این دیدار، بایدن به سخنان این رهبران گوش داد که درباره افرادی که می‌شناختند و مستقیما تحت تأثیر درگیری در خاورمیانه بودند، صحبت کردند. به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، بایدن به این گروه گفت: «متاسفم. من از خودم ناامید شدم.»

رهبران مسلمان آمریکایی که با بایدن ملاقات کردند، از او خواستند که با فلسطینی‌ها همدلی بیشتری نشان دهد و ظاهرا بایدن در پایان جلسه یکی از شرکت‌کنندگان را در آغوش کشید.

نایب رئیس کمیته فلسطین APA انتخاب شد+جزئیات مهم

براساس داده‌های وزارت بهداشت تحت کنترل حماس، بیش از ۱۴۰۰۰ فلسطینی در غزه، از جمله بسیاری از زنان و کودکان، در جنگ چند هفته‌ای اخیر به شهادت رسیده‌اند.

شناسایی عامل حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتب

بایدن نه تنها با انتقاد و فشار از سوی دولت خودش در مورد استراتژی اتخاذ شده در غزه مواجه شده، بلکه برخی از دموکرات‌های برجسته هم آشکارا با واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا به جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس مخالفت کرده‌اند.

جو بایدن، روز یکشنبه گفت: «برای هفته‌ها، من از توقف جنگ برای دو هدف حمایت می‌کنم؛ افزایش کمک‌ها به غیرنظامیان غزه که به کمک نیاز دارند و تسهیل آزادی گروگان‌ها. ما می‌دانیم که کودکان بی‌گناه در غزه هم به شدت رنج می‌برند.»

آتش‌بس موقتی که جمعه با میانجیگری طرف‌ها میان تل‌آویو و حماس به دست آمد، طبق گفته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین برای دو روز دیگر تمدید شد. در بیانیه این جنبش آمده «با برادران قطری و مصری در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای دو روز دیگر و با همان شروط آتش‌بس پیشین به توافق رسیدیم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید