فوری/ ادارات اصفهان تعطیل شد

کدخبر: ۶۱۴۰۳۵
اقتصادنیوز: مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان‌های اصفهان، مبارکه، لنجان، برخوار، خمینی شهر، فلاورجان و بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین شهر و نجف‌آباد در روز سه شنبه ۱۴ آذرماه درپی افزایش شاخص آلایندگی هوا در وضعیت بسیار ناسالم خبر داد.
فوری/ ادارات اصفهان تعطیل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش، اظهار کرد: در پی تشدید شرایط پایداری و سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی چند روز متوالی و قرار گرفتن شاخص آلاینده‌ها در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم و در ادامه تصمیمات روز جاری کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوای اصفهان مبنی بر غیرحضوری شدن کلاس‌های آموزشی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش و دانشگاه ها، مقرر شد ادارات، دستگاه‌های اداری و اجرایی و بانک‌ها ( بجز مراکز امدادی، درمانی، خدمات رسان و بیمارستان‌ها) روز سه‌شنبه چهاردهم آذرماه در شهرستان‌های اصفهان، مبارکه، لنجان، برخوار، خمینی شهر، فلاورجان بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین شهر و نجف‌آباد تعطیل شود.

وی ادامه داد: در این زمینه لازم است دستگاه‌های اجرایی ضمن خاموش نمودن سیستم‌های گرمایشی و رعایت الزامات مرتبط با کاهش انتشار آلاینده‌ها، کاهش سفرهای غیرضروری، رعایت الزامات بهداشتی برای کارکنان، اطلاع رسانی و هماهنگی لازم را داشته باشند.

شیشه فروش بیان کرد: استفاده از ماسک، کاهش تردد و عدم حضور در فضاهای باز، خیابان‌های پر ترافیک و کاهش فعالیت‌های صنایع و صنوف، عدم استفاده از خودروهای شخصی و پرهیز از انجام فعالیت‌های ورزشی از تأکیدات این کارگروه برای سلامت عموم است.

وی ادامه داد: ممنوع بودن هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلاینده‌ها شود از جمله عملیات خاکبرداری، ساختمانی، حمل‌ونقل مصالح و آتش زدن بقایای گیاهی مورد تأکید است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان متذکر شد: در این زمینه از صنوف و واحدهای تجاری و بخش‌های خصوصی نیز درخواست می‌شود تا با کاهش فعالیت‌ها و تردد در جهت سلامت شهروندان و کمک به پیشگیری از انتشار آلاینده‌ها همکاری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید