آتش‌سوزی چقدر به پالایشگاه بیرجند خسارت می‌زند؟

کدخبر: ۶۱۵۰۹۴
اقتصادنیوز: معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی از پیش‌بینی خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی به مینی پالایشگاه هیدروکربن بیرجند بر اثر آتش‌سوزی خبر داد.
آتش‌سوزی چقدر به پالایشگاه بیرجند خسارت می‌زند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان، امشب، ۱۹ آذر در گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیمای استان گفت: ساعت ۸:۴۵ صبح امروز واحد تولید هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند رخ داد و تاکنون حریق ادامه دارد.

خبر مرتبط
انفجار مهیب در پالایشگاه بیرجند/ دستور تخلیه صادر شد+ فیلم

اقتصادنیوز: حدود ساعت هشت و ۴۵ دقیقه امروز اعلام شد که یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دچار آتش سوزی شده است.


وی افزود: در ساعات اولیه حادثه نیروهای امدادی به محل اعزام شده و جلسات مدیریت بحران تشکیل شد و با نیروهای HSE مشورت صورت گرفت.

خبر مرتبط
جزئیات آتش سوزی در محدوده منیریه/ 12 خانه تخلیه شد

اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق گسترده در یک انبار لوازم یکبارمصرف و پلاستیکی درمحدوده میدان منیریه خبرداد که در مجموع ساکنان ۱۲ واحد مسکونی تخلیه شد.


عباس‌زاده، با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی و انسانی نداشته است، اظهار کرد: ۲۲ مخزن در این مجموعه قرار داشته که ۱۸ مخزن حاوی مواد سوختی بوده و این مخازن دچار حریق شده است.

وی افزود: ۱۵ مخزن میعانات منفجر شدند و اشتعال زیادی را به وجود آورد.

عباس‌زاده، گفت: با هشدارهای داده شده، از سرایت آتش به سایر واحدهای تولیدی جلوگیری شد و با وجود کنترل حریق، امکان انفجار ۳ مخزن دیگر نیز وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید