آتش مینی پالایشگاه بیرجند مهار شد

کدخبر: ۶۱۵۱۰۱
اقتصادنیوز: استاندار خراسان جنوبی درباره آتش‌سوزی در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: تقریباً می‌توان گفت که آتش کنترل شده است.
آتش مینی پالایشگاه بیرجند مهار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جواد قناعت یکشنبه شب، ۱۹ آذر اظهار کرد: جلسه مدیریت بحران در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد .

خبر مرتبط
آتش‌سوزی چقدر به پالایشگاه بیرجند خسارت می‌زند؟

اقتصادنیوز: معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی از پیش‌بینی خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی به مینی پالایشگاه هیدروکربن بیرجند بر اثر آتش‌سوزی خبر داد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در ساعات اولیه در حال مهار شدن بود اما متأسفانه ماهیت این میعانات گازی به گونه‌ای بود که باعث توسعه آتش شد، افزود: برای حفظ جان آتش نشانان و تیم‌های امدادی ناچار شدیم که منطقه را تخلیه کنیم تا رعایت فاصله ۵۰۰ متری انجام شود.

خبر مرتبط
انفجار مهیب در پالایشگاه بیرجند/ دستور تخلیه صادر شد+ فیلم

اقتصادنیوز: حدود ساعت هشت و ۴۵ دقیقه امروز اعلام شد که یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دچار آتش سوزی شده است.

استاندار، با اشاره به اینکه بر اثر سوختن میعانات گازی شدت حرارت آنقدر زیاد و به گونه‌ای بود که ما شاهد انفجارهایی در مخازن بودیم، بیان کرد: از مجموع ۱۸ مخزن پری که در این مینی پالایشگاه وجود داشت، ۱۵ تا تاکنون منفجر شده و سوخته‌اند و سه مخزن باقی است.

قناعت اظهار کرد: از همان ساعات اولیه تیم‌ها و خودروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حادثه حضور پیدا کردند و مدیریت صحنه را بر عهده داشتند.

به گفته وی امشب و فردا صبح پایش صورت می‌گیرد تا مجدد این آتش از نقطه دیگری آغاز نشود. وی با اشاره به اینکه مکاتبه‌ای با سازمان مدیریت بحران کشور خواهیم داشت و از کارشناسان این سازمان و وزارت نفت درخواست خواهیم کرد که با حضور میدانی علت حادثه را بررسی و اعلام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید