شوخی نوه امام با سیدمحمد خاتمی

کدخبر: ۶۱۵۳۶۰
اقتصادنیوز : آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیستم آذر سال ۷۹ درباره دیدار با نوه امام، سفیر سابق ایران، یک عضو ناجا و ... نوشته‌ و به برخی از اخبار بین‌المللی اشاره کرده‌ است.
شوخی نوه امام با سیدمحمد خاتمی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین،متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی در ۲۰ آذرماه ۱۳۷۹ را می‌خوانید.

خانم لیلا بروجردی، نوه امام، [رئیس کمیته بانوان و جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام]، آمد.گفت، نظراتی در مورد مسئله عُسر و حَرَج [= سختی و مشقت] در طلاق دارند که اخیراً به مجمع ارجاع شده که می‌فرستند و اخیراً در یک جلسه سخنرانی برای خانم‌ها گفته که امام محور انقلاب‌اند و آقایان خامنه‌ای و هاشمی، پدران انقلاب‌اند. بعضی‌ها گفته‌اند، چرا از آقای [سیدمحمد] خاتمی، مطلبی نگفته و او [به‌ شوخی] جواب داده که آقای خاتمی هم داماد انقلاب باشد.

آقای [نعمت‌الله] قادری، سفیر سابق‌مان در تانزانیا آمد وگفت، در دفتر تحقیقات وزارت امورخارجه، روی آفریقا کار می‌کند و مجله‌ای بنا نهاده‌ که اولین شماره آن را آورد.گفت، در دولت، توجه به آفریقا کم شده و بسیاری از تصمیماتی که در سفر شما به آفریقا گرفته شد، راکد مانده و اخیراً در جلسه سُفرای کشورهای آفریقایی به وزارت امورخارجه اعتراض‌کردند که چرا مثل دولت سازندگی، به آفریقا توجه نمی‌کنند؟

آقای [کیومرث] ابویی، از ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. مدیرکل [اداره‌ مبارزه با] مواد مخدر شده است. نظراتی دربارۀ قانون و ساختار مبارزه با موادمخدرکه در مجمع [تشخیص مصلحت نظام] مطرح است، ارائه داد. گزارشی هم از وضع کالاهای قاچاق داد و گفت، تصمیماتی که در دولت سازندگی گرفته شده، مشکل را حل‌کرده، ولی دولت فعلی توجه لازم را برای پیگیری این بخش ندارد. ضمناً از اینکه فرمانده ناجا [= نیروی انتظامی]، مثل قبلی‌ها، تعدادی از فرمانده‌هان سپاه را با خودآورد، انتقاد داشت وگفت، به نیروهای لایق ناجا برمی‌خورد و باعث دلسردی می‌شود.

وزرا و معاونان و مشاوران کابینه‌ام، همراه با اعضای خانواده‌شان، افطار در باشگاه ریاست‌جمهوری میهمانم بودند. بعد از افطار، چندکلمه‌ای صحبت‌کردم و به آنها خوشامد گفتم. از آنجا برای عیادت از مجروحان فلسطینی که اخیراً برای معالجه به ایران آمده‌اند، به بیمارستان بقیه‌الله رفتیم. درکنار تخت هر ۱۴ نفرشان توقف‌ کردم و احوال‌پرسی نمودم. اغلب و معمولاً یک همراه داشتند. در مورد شغل و تحصیل و نوع مجروحیت، سؤالاتی کردم. روحیه‌ها خوب است. چند نفر قطع نخاعی دارند. مدتی در بیمارستان‌های منطقه بوده‌اند و نتیجه نگرفته‌اند. دکترها گفتند، وضع معالجه آنها مناسب نیست. سپس مصاحبه‌ای با صداوسیما نمودم. [آقای صلاح زواوی]، سفیر فلسطین هم همراه بود. سپس وضع کلی بیمارستان را پرسیدم گفتند، با حدود ۶۰۰ تخت و داشتن همه تخصص‌ها و امکانات و ضریب ۸۰ درصد اشغال، وضع خوبی دارند.

در آمریکا، دادگاه عالی فدرال، رأی دادگاه عالی فلوریدا، در خصوص شمارش‌دستی آرا را نقض‌کرده و خواسته که به طرفین برای صدور حکم نهایی فرصت بدهند. امید [جرج] بوش، [نامزد حزب جمهوریخواهان]، دوباره تقویت شد و اَل‌گور، [نامزد حزب دموکرات] به تکاپو افتاده است. ایهود باراک، نخست‌وزیر اسرائیل استعفا داده و تفسیرهای گوناگونی می‌شود. فلسطینی‌ها، به حساب پیروزی خودشان گذاشته‌اند؛ تفسیرهای دیگری هم وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید