درگیری در پارلمان اسرائیل بالا گرفت/درگیری لفظی وزیر ارتباطات اسرائیل و نتانیاهو+عکس

کدخبر: ۶۱۵۴۰۲
اقتصادنیوز: در جلسه کمیته امور خارجه و امنیت در کنست درگیری‌های لفظی و تنش‌هایی میان نخست وزیر اسرائیل و وزیر ارتباطات این رژیم رخ داد.
درگیری در پارلمان اسرائیل بالا گرفت/درگیری لفظی وزیر ارتباطات اسرائیل و نتانیاهو+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در جلسه کمیته امور خارجه و امنیت در کنست (پارلمان اسرائیل) میراو میخائیلی، وزیر ارتباطات و رهبر حزب کارگر به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعتراض کرد.

خبر مرتبط
توصیه وزارت امورخارجه ایران به شورای امنیت سازمان ملل

اقتصادنیوز :معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران گفت: شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را به توقف فوری، کامل و ممتد عملیات نظامی و جنایاتش در غزه، کرانه باختری و همچنین حملاتش به دیگر کشورهای منطقه وادار سازد.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، نتانیاهو در این جلسه گفت: تعداد کشته شدگان اسرائیلی در نتیجه توافق‌های اسلو از سال ۱۹۹۳ همان تعداد کشته شدگان در عملیات طوفان الاقصی است که حدود ۱۲۰۰ تن هستند.

خبر مرتبط
اسرائیل اعلام آمادگی کرد/مذاکرات تبادل اسیران اسرائیل با حماس از سر گرفته می‌شود؟

اقتصادنیوز: یک کانال عبری گزارش داد که اسرائیل آماده از سرگیری تماس‌ها با میانجی‌ها برای آزادی باقی‌مانده اسیران در نوار غزه هستند.

62838937

میخائیلی، این مقایسه را رد کرد، اما یولی ادلشتاین، رئیس این کمیته میخائیلی را به دلیل درگیری با نتانیاهو سرزنش کرد.

میخائیلی، که هفته گذشته اعلام کرده بود از فعالیت سیاسی قبل از انتخابات کنست کناره‌گیری می‌کند، از سیاست دولت و طرح آن درباره جنگ غزه انتقاد کرد.

وی خطاب به نتانیاهو، گفت: شما هیچ جایگزینی برای دولت فلسطین ارائه نکردید. بدون هیچ چشم انداز سیاسی، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای بازسازی غزه هیچ‌ گامی برنمی‌دارند.

نتانیاهو، پاسخ داد: توافق‌های اسلو اشتباه بزرگ اسرائیل بود. هم تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و هم حماس در غزه خواهان نابودی اسرائیل هستند. بخش دیگری از فلسطینی‌ها نیز از طریق آموزش و دادگاه کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل اقدام می‌کنند. رویکرد ما این است که امارات و عربستان در روز بعد از جنگ در بازسازی غزه شرکت می‌کنند.

نتانیاهو، گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین هرگز قادر به حکمرانی در غزه نخواهد بود. مسؤولیت امنیتی بر دوش اسرائیل خواهد بود.

اعضای کنست به پرونده اسرا اشاره کردند. میخائیلی گفت: بازگشت آن‌ها صرفا یک مساله اخلاقی و انسانی نیست، بلکه یک مساله استراتژیک برای اسرائیل است.

وی به نتانیاهو، گفت: باید به یاد داشته باشی که انسان‌های پیری مثل تو در آنجا هستند.

تالی گوتلیف، عضو کنست از این حرف میخائیلی خشمگین شد و گفت: نباید نخست وزیر را فردی پیر بدانی.

میخائیلی، گفت: حرف من پایین آوردن شأن و ارزش افراد مسن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید