آمریکا تحریم های جدید وضع کرد

کدخبر: ۶۱۵۸۵۸
اقتصادنیوز: وزارت خزانه داری آمریکا تعدادی از شرکتهای قرقیزی و تاجیکی را به دلیل همکاری با روسیه در فهرست تحریم‌های قرار داد.
آمریکا تحریم های جدید وضع کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس در «بیشکک»، وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم هایی را علیه شرکت هایی از قرقیزستان و تاجیکستان به دلیل عرضه دیسک درایو و قطعات هواپیما به روسیه اعمال کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم ها علیه شرکت های قرقیزستان و تاجیکستان به دلیل عرضه کالاهای تحریم شده به روسیه خبر داد. در مجموع فهرست تحریم ها شامل بیش از 150 نفر و شخصیت حقوقی  می‌باشد.

به گفته  این وزارت خانه، شرکت « Weitmann Handeln Allianz» مستقر در قرقیزستان خدمات تدارکات و ترخیص کالا از گمرک را به مشتریان خارجی ارائه می‌دهد. 

این تحریم ها همچنین شامل شرکت Kafolati Komil مستقر در تاجیکستان نیز شده است که به گفته مقامات آمریکایی، قطعات هواپیماهای ساخت خارجی را از طریق امارات به روسیه ارسال کرده است.

آمریکا معتقد بر این است که  این شرکت با حمایت مجتمع نظامی-صنعتی روسیه صدها محموله کالا به مسکو ارسال کرده که شامل دستگاه‌های پردازش خودکار داده‌ها و درایوهای دیسک است. این فعالیت به دور زدن تحریم‌ها علیه این کشور و همچنین به افزایش پتانسیل تامین انرژی و ظرفیت صادرات در آینده کمک می‌کند. 

قرار گرفتن در فهرست تحریم‌ها به معنای مسدود کردن دارایی‌ها در ایالات متحده و منع شهروندان یا شرکت‌های آمریکایی از تجارت با افراد مرتبط است. 

لازم به ذکر است که پیش از این 4 شرکت دیگر از این کشورهای آسیای مرکزی به دلیل همکاری با روسیه در فهرست تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته بودند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید