آستین عازم کویت شد/ علت چیست؟

کدخبر: ۶۱۶۴۵۳
اقتصادنیوز: طبق گزارش رسانه‌ها وزیر دفاع آمریکا جهت احترام به امیر از دنیا رفته کویت وارد این کشور شد.
آستین عازم کویت شد/ علت چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از حضورش در کویت به منظور ادای احترام به شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر پیشین درگذشته کویت خبر داد.

خبر مرتبط
عکس سنگ قبر ساده امیر کویت+واکنش کاربران ایرانی

اقتصادنیوز : قبر امیر کویت مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است؛ موضوعی که تازگی ندارد و آن نشانه جایگاه اجتماعی یا اقتصادی متوفی نیست.

به نوشته خبرگزاری رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با انتشار پستی در در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «عالیجناب شیخ نواف یک دوست و شریک ارزشمند آمریکا بود که یک تعهد پایدار را به دیپلماسی با هدف زدودن تنش‌ها در خاورمیانه نشان داد. من مفتخر هستم که امروز در کویت حضور دارم تا به ادای احترام پرداخته و تسلیتم را به مردم کویت و خانواده شیخ نواف ابلاغ کنم.»

خبر مرتبط
لحظه به خاکسپاری امیر کویت در عربستان + فیلم

اقتصادنیوز: ویدئویی از مراسم خاکسپاری امیر کویت با حضور امیر جدید، الشیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح را مشاهده می‌کنید.

کویت در سال ۱۹۹۰ هدف حمله نظامی رژیم صدام قرار گرفت که در نتیجه آن جنگ خلیج فارس به راه افتاد و در نهایت آمریکا و متحدانش برای اخراج نیروهای نظامی صدام از کویت، مداخله کردند.

کویت از سال ۱۹۹۱ تاکنون نقشی بسیار ملاحظه‌کارانه را در منطقه ایفا کرده و تلاش داشته از سیاست‌های دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس همچون زمانی که عربستان و امارات در سال ۲۰۱۷ با قطر قطع رابطه کردند به دور باشد.

وزیر دفاع آمریکا طبق برنامه‌ریزی خود قرار است در سفرش به غرب آسیا، به بحرین، قطر و اراضی اشغالی هم برود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید