حمله هوایی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی/چند نفر کشته شدند؟+فیلم

کدخبر: ۶۱۸۰۷۰
اقتصادنیوز: حمله هوایی آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی باعث مرگ 18 نفر از نیروهای عراقی شد.
حمله هوایی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی/چند نفر کشته شدند؟+فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۶ دسامبر) جنگنده‌های آمریکایی با حمله به مقرهای سازمان الحشد الشعبی واقع در مرکز استان «بابل» عراق حمله کردند و موجب شهادت یکی از نیروهای سازمان الحشد الشعبی و مجروحیت ۱۸ نیروی عراقی دیگر شدند. 

خبر مرتبط
شهادت یک نیروی الحشدالشعبی در عراق

اقتصاد نیوز : در پی حمله تروریستی در شمال بغداد یکی از رزمندگان سازمان الحشدالشعبی به شهادت رسید .

به اعلام رسانه‌های عراقی، در جریان حمله بامداد امروز جنگنده‌های آمریکایی به منطقه الجزائر در شهر «الحله» در مرکز بابل، ۱۲ نیروی نظامی وابسته به وزارت کشور و ۶ نیروی الحشد الشعبی مجروح شدند. سازمان الحشد الشعبی عراق یک نهاد رسمی تحت نظارت دولت این کشور است. 

خبر مرتبط
سورپرایز مقاومت عراق برای آمریکا/ جان سربازانتان را نجات دهید تا زیر ضربات مقاومت با جسدهای تکه تکه روبرو نشدید!

اقتصادنیوز: رئیس شورای سیاسی نجبا گفت: پیام ما به بایدن این است که با خارج کردن نیرو‌های خود از منطقه، جان باقی‌مانده سربازانتان را حفظ کنید


این در حالی است که به نوشته رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) صبح امروز  ادعا کرد که سه مقر کتائب حزب‌الله را در پاسخ به حملات علیه «کارمندان آمریکایی» در عراق و سوریه هدف قرار داده است.

وزیر دفاع آمریکا لوید آستین نیز شبکه اجتماعی ایکس از حمله به سه مقر متعلق به کتائب حزب‌الله و نیروهای وابسته به آن در عراق خبر داد و تاکید کرد که این اقدام دستور جو بایدن صورت گرفته است.

وی مدعی شد: «این حملات در واکنش به مجموعه‌ای از حملات صورت گرفته علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه به وسیله شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران از جمله حمله کتائب حزب‌الله وابسته به ایران و دیگر گروه‌های وابسته به پایگاه هوایی اربیل  که به زخمی شدن ۳ آمریکایی منجر شد و حال یکی از آنها وخیم است، صورت گرفته است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید