فواید خوردن پیازچه برای بدن +بهترین زمان مصرف

کدخبر: ۶۱۹۴۵۷
اقتصادنیوز : کارشناس تغذیه گفت:اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که پیازچه بیش از ۲۵ نکته سلامتی برای بدن انسان دارد و پس از سیر، پیازچه یکی از قوی‌ترین سبزیجات برای خوراک ما به حساب می‌آید.
فواید خوردن پیازچه برای بدن +بهترین زمان مصرف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،عارف حکیمی، کارشناس تغذیه، یازدهم دی ماه در استودیوی سلام تهران در خصوص فواید خوردن پیازچه، توضیح داد: خام‌‌خواری پیازچه به همراه سبزیجات در کنار خوشمزه کردن غذا، به هضم آن نیز بسیار کمک می‌کند. کالری، سدیم، پتاسیم، فیبر خوراکی و کربوهیدرات پیازچه بسیار برای ورزشکاران بسیار مفید است. با این وجود افراد باید بدانند که پیازچه مقداری قند در خود دارد و نباید زیاد مصرف شود.

وی افزود: تعادل در مصرف پیازچه برای حفظ قند خون مناسب است اما نباید در آن افراط شود. در کنار ویژگی‌های ذکر شده، منیزیوم، ویتامین دی و ب ۱۲ این پیازچه بی‌نظیر است. اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که پیازچه بیش از ۲۵ نکته سلامتی برای بدن انسان دارد و پس از سیر، پیازچه یکی از قوی‌ترین سبزیجات برای خوراک ما به حساب می‌آید. 

این کارشناس تغذیه در خصوص بوی پیازچه توضیح داد: در حالی که مصرف پیازچه موجب ایجاد بود دهان می‌شود، پیازچه بویی از خود به جای نمی‌گذارد. زمانی که پیازچه  به همراه جعفری، شاهی و نعنا مصرف شود هیچ بویی باقی نمی‌ماند. همچنین باید در نظر گرفت که ویژگی‌های این خوراکی و تاثیر آن در پیشگیری از سرطان باعث می‌شود بوی آن اهمیتی نداشته باشد.

وی درباره استفاده از سبزیجات گفت: هر چقدر بیشتر بتوانیم صبحانه‌های خود را با سبزیجات ترکیب کنیم روز شاداب‌تری خواهیم داشت. خوردن سبزیجات در صبح انرژی ما را تا زمان ناهار تامین می‌کند. اگر افراد در صبحانه خود دارچین بریزند مشکل سوزش معده نیز برطرف می‌شود. فلفل سیاه نیز بر خلاف تصور در تقویت معده برای صبحانه بسیار کاربرد دارد. 

حکیمی ادامه داد: ما می‌توانیم بیش از ۱۷۰ نوع املت داشته باشیم و هر نوع میوه و سبزیجاتی را می‌توان در آن استفاده کرد. بهتر است سبزیجات در صبحانه تنها صرف شوند تا خواص آن‌ها باقی بماند و جذب بدن شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید