دهن کجی فرانسه به اسرائیل/ حق ندارید که...

کدخبر: ۶۱۹۹۲۲
اقتصادنیوز: وزارت خارجه فرانسه درمورد اظهارات دو وزیر اسرائیل درباره کوچاندن فلسطینیان اعلام کرد که اسرائیل حق تصمیم‌گیری درباره محل زندگی فلسطینیان ندارد
دهن کجی فرانسه به اسرائیل/ حق ندارید که...

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اظهارات دو وزیر افراطی کابینه اسرائیل درباره کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه را محکوم کرد.

خبر مرتبط
مخالفت دادگاه اسرائیل با طرح نتانیاهو/اصلاحات قضایی تنها بعد از آغاز دوره جدید ممکن خواهد بود

اقتصادنیوز: بر طبق گزارش یک روزنامه عبری دیوان عالی اسرائیل اعلام کرد یکی دیگر از قوانین کلیدی مربوط به اصلاحات قضایی نتانیاهو تنها بعد از آغاز دوره جدید کنست ممکن خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: «اظهارات اسموتریچ و بن گویر که طی آن خواستار کوچاندن ساکنان غزه شدند را محکوم می‌کنیم».

در بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه آمده است: «کابینه اسرائیل حق تصمیم گیری درباره محل زندگی فلسطینیان در سرزمین خودشان را ندارد».

خبر مرتبط
تلاش‌های آمریکا برای میانجی‌گری بین اسرائیل و لبنان

اقتصادنیوز: نماینده آمریکا قصد دارد طی هفته آینده در جهت کاهش تنش‌های بین اسرائیل و لبنان به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل دوشنبه با اشاره به حملات همه‌جانبه این رژیم به نوار غزه گفت که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورهاست.

اسموتریچ وزیر امور مالی اسرائیل هم روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که اسرائیل باید ساکنان نوار غزه را برای مهاجرت و ترک این باریکه ترغیب کند.

علاوه بر این برخی گزارش‌ها حاکی است بنیامین نتانیاهو در جریان نشست اخیر حزب لیکود گفته که تلاش‌ها برای یافتن کشورهایی که ساکنان غزه را به عنوان پناهجو بپذیرند، در حال انجام است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا متیو میلر نیز به اظهارات دو وزیر اسرائیلی درباره کوچاندن مردم غزه واکنش نشان داد. 

او در بیانیه‌ای اعلام کرد «ایالات متحده اظهارات اخیر وزرای اسرائیلی بزالل اسموتریچ و ایتمار بن گویر را درباره اسکان مجدد فلسطینیان در خارج از غزه رد می‌کند. این لفاظی، تحریک‌آمیز و غیرمسؤولانه است. اسرائیل از جمله نخست‌وزیر آن بارها و به طور مداوم به ما گفته که چنین اظهاراتی منعکس‌کننده سیاست آن‌ها نیست. باید فوراً متوقف شود». 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به طوفان الاقصی را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. بیش از ۲۲ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند تاکنون در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید