در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد:

رهبری خط فکری مقاومت با ایران اسلامی است/ دشمن می‌خواهد دور جدیدی از آشوب‌ها را در کشور رقم بزند

کدخبر: ۶۲۰۲۴۰
اقتصادنیوز: خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوع حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و همچنین انتخابات اختصاص داشته است.
رهبری خط فکری مقاومت با ایران اسلامی است/ دشمن می‌خواهد دور جدیدی از آشوب‌ها را در کشور رقم بزند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: اقدامات تروریستی بیانگر عصبانیت دشمنان از اقدامات موثر ایران بوده و به خوبی می دانند که رهبری خط فکری مقاومت با ایران اسلامی است. دشمنان از قبل هم از ایران عصبانی بودند و تفکیری ها هم بغضی از سردار سلیمانی به دل دارند. عامل تولید تکفیری ها آمریکا و صهیونیست است و با مردم ایران دشمنی دارند چراکه از حضور آنان هراس دارند. از حضور مردم در مرقد سردار سلیمانی که عامل اضمحلال تکفیری ها و داعش بوده هراس دارند و از حضور های حماسی و اعلام انزجار مردم می ترسند. اوج خباثت دشمنان است که در بزرگداشت مراسم سردارسلیمانی مردم را به خاک و خون می کشد. چیزی که دشمنان را عصبانی کرده عمل صالح است و این عصبانیت را در سوریه و عراق نشان داده اند بطوریکه درایران عملیات نیابتی و مستقیم وارد عمل شده اند. تمام تلاش خود را بکار بسته اند تا ایران با دستپاچگی وارد جنگ شود اما ایران اسلامی و جبهه مقاومت هوشیارانه و با صبر عمل می کند . برخی حرفهایی از روی بی توجهی می زنند در داخل کشور که بیانگر آن است که معنای انتقام سخت را نمی فهمند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: مسوولان که مراقب هستند مردم نیز مراقب باشند برخی حرفهایی را در داخل می زنند اما بدانید که دشمنان ایران را می خواهند وارد عرصه کنند چون شکست آنان حتمی است و می خواهند بگویند از ایران شکست خوردیم. درماندگی رژیم غاصب آشکار شده و دشمنان کور خوانده اند اگر فکر می کنند می توانند در اراده و عزم ملت ایران اسلامی سستی ایجاد کنند. دشمن می خواهد از اتفاقات که افتاده جریان ۲ قطبی بسازد و بین مردم و مسوولان تفرقه ایجاد کند. بنابراین باید مواظب اظهار نظرها بود، دستگاه امنیتی با هوشیاری رصد می کند و چنانچه دهها عملیات را بدون خبری کردن خنثی کرده است تا مردم آسوده باشند. عده ای از روی نادانی شاید حرفهایی بزنند که خواست بیگانگان باشد اما باید قدردان زحمات کشیده شده در کشور بود. ملت ایران اسلامی تمام هستی استکبار را برباد داده و نقشه های شوم آن از کار افتاده و دیدیم که دهه ۸۰و ۷۰ نیز از نسل های قبلی هوشیار تر بود و تمام نسل ها امروز در ایران شعار و نفرین مرگ بر اسراییل و آمریکا سر می دهند .

خبر مرتبط
علم‌الهدی: دولت‌هایی که مقابل رهبری قرار گرفتند منفور مردمند/ داعش را مجبور کردند حادثه کرمان را گردن بگیرد

اقتصادنیوز: امام جمعه مشهد گفت: برادران و خواهران، این‌ها توطئه کردند. داعش را راضی کردند کار را گردن بگیرد برای اینکه جریان متوجه اسرائیل نشود و رژیم صهیونیستی در خط انتقام ایران قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: اختلافات قومی و مذهبی ناامنی ایجاد می کند و همین بیانیه داعش به ذهن می رساند که به دنبال افتراق قومی هستد و گاهی از مولفه تحریم ها استفاده می کنند. تمام تلاش دشمنان برآن است که امید را از مردم بگیرند که تمام موضوعات مطرح شده امنیت انتخابات را به خطر می اندازد بنابریان مردم و دستگاه های تصمیم گیر باید توجه لازم را داشته باشند و با شرکت در انتخابات دشمنان را کمافی سابق ناامید کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز با اشاره به ۱۷ دی و سالروز کشف حجاب در ایران اسلامی گفت: سیر بی حجابی در کشور از قبل از قاجار توسط بهائیت بوده و با هدف سلطه فرهنگی و سیاسی است. دشمنان برای اهداف سیاسی و فرهنگی خود و جذب نیرو در این زمینه اقدام به ترویج بی حجابی می کنند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: امروز امپراطوری رسانه ای غرب تمام تلاش خود را برای حجابی و بی عفتی بکار بسته است. مساله حجاب امری فطری و ثانیا عقلی بوده چراکه عقل می گوید هرچیز باارزشی را باید پوشاند. تعدادی از دستگاه ها ترک فعل دارند و مسوولانی که دراین زمینه ترک فعل دارند در این ولنگاری شریک هستند. امیدواریم مسیر حجاب با قانونگذاری و اجرای قانون خیلی جالب خود را معطل گذاشتیم برای قانونی که در حالی که باید رعایت قانون های قبلی داشت تا قانون بعدی بیاید.

دشمن می خواهد دور جدیدی از آشوب‌ها را در ایران رقم بزند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی کرمان و ابراز همدردی با خانواده های شهدا، اظهار کرد: آمریکا به دنبال محدود کردن ایران و کمرنگ کردن اثرگذاری این کشور اسلامی در منطقه است؛ تفکر ناب امام(ره) صدور انقلاب بود که باید در این زمینه همواره تلاش کنیم. دشمن با ترور شخصیت های اثرگذار در ایران و فلسطین به دنبال این است که تحرکات اجتماعی را به دست گیرد و دور جدیدی از آشوب‌ها را در ایران رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت حجاب گفت: دنیای استکبار و جهان مدرن امروز اعتبار زن را به این می دانند که زنان در چشم مردان جامعه آرایش کنند تا چشم‌های هوس‌باز اشباع شوند؛ از نگاه غرب زن ابزار و وسیله ای برای لذت مردان هرزه است. امام خمینی (ره) فرمودند قرآن کریم انسان ساز است و زنان نیز ماموریت انسان سازی دارند ؛ دشمنان می دانند که زنان می توانند شهید بهشتی ها و شهید سلیمانی ها را پرورش دهند به همین دلیل عفت زنان اسلامی را هدف قرار داده اند. رهبر معظم انقلاب در هر دوره انتخابات به مشارکت حداکثری و پرشور مردم و انتخابات سالم و امن تاکید دارند. بی شک ما نیز نسبت به برخی از رفتارهای مسئولان گله‌مند هستیم اما باید بدانیم که انقلابی که زمینه حرکت جهانی امام زمان(عج) را فراهم می کند با سختی هایی نیز همراه است. مسئولان باید توجه داشته باشند که با شعار نمی توان مردم را پای صندوق رای آورد؛ کارشکنی در امور اداری همواره مشاهده می‌شود در حالیکه مسئول باید در دسترس آسان مردم باشند.

مردم باید در انتخابات پیش رو با بصیرت وارد میدان شوند

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز پانزدهم دیماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد ضمن تسلیت شهادت جانسوز جمعی از مردم کشورمان در حادثه تروریستی کرمان، به روایتی از نبی اکرم(ص) اشاره و عنوان کرد: وظیفه داریم در راستای تقوی الهی، علاوه بر فراگرفتن نادانسته‌ها و آشنایی با احکام و دستورات الهی، به آنچه فرا می‌گیریم نیز عمل کنیم. آن حضرت می‌فرماید کسانی که تقوی دارند جزو اغنیا و سازگار به آنچه که خداوند به وی عطا می‌کند، هستند. متقین اهل بیت و ولایت خود را یاری می‌کنند. ریشه فتنه در هوای نفس و بدعت‌های مخالف دستورات دینی در جامعه است. دشمن برای فتنه افروزی در جوامع دینی با ادعاهای به ظاهر حق، خلاف دین خدا را در لابلای آن بین مردم جامعه ترویج می‌دهند.

آیت الله ناصری به عنوان نمونه به ادعای آزادی جوامع غرب اشاره و عنوان کرد: آزادی واقعی به معنی آزاد شدن از سیطره ستمکاران و آزادی از وسوسه‌ها و بردگی شیطان و ذلت است و جمهوری اسلامی پیرو همین آزادی است ولی غربی‌ها رهایی از دین خدا و بی‌بند و باری را پشت کلمه‌ی زیبای آزادی در جوامع اسلامی ترویج می‌دهند. رضاشاه پهلوی فریب همین آزادی تعریف شده در غرب را خورد و به بهانه پیشرفت و ترقی کشور از طریق بی‌بند و باری، فساد و منکرات را در جامعه اسلامی ترویج داد. این فتنه‌ها همواره از سوی دشمن به مردم کشورمان ضربه زده به طوری که امروز نیز در بستر فضای مجازی به ترویج باطل با پوشش حق مشغول هستند.

وی گفت: مردم باید در انتخابات پیش رو با بصیرت وارد میدان شوند و معیشت خود را با عزت و سربلندی خود در جامعه جهانی گره نزنند. حادثه اخیر در کرمان نیز توطئه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌هاست و به دروغ آن را به داعش نسبت داده‌اند تا ما را غافل از حوادث فلسطین کنند. افراد کم اطلاع باید دشمن شناسی خود را تقویت کنند و بدانند که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها که هزاران کودک را در غزه به خاک و خون کشیدند، هیچگاه دلسوز مردم کشورمان نبوده و نخواهند بود.

کسی که در راه خدا و برای خدا حرکت می کند از مرگ هراسی ندارد

آیت‌الله لطف‌اله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: با کمال تأسف بار دیگری شاهد بودیم که دست های پلید و جنایتکار جریان‌های استکباری و صهیونیستی از آستین جریان‌های تکفیری و متحجرین این عرصه بیرون آمد و عده زیادی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و ادامه دهندگان مسیر قیام و جهاد بر علیه استکبار، استعمار و ظلم را در گلزار شهدای کرمان در روز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) به خاک و خون کشیدند

وی ادامه داد: البته کسی که در راه خدا و برای خدا حرکت می کند نه از مرگ هراسی دارد و نه مرگ می تواند چیزی از او بردارد، آنها برنده میدان هستند. تصریح قرآن کریم که فرموده است " قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلَّا إِحْدَى الْحُسْنَیَیْن"، برای مومن هر طرفش خوب و برد است، در راه خدا چه بکشد و چه کشته شود و برای طرف مقابل هر دو طرفش خواری، خفت و بی آبرویی است در دنیا و آخرت که این از خدا بی‌خبرها به آن مبتلا شده اند.

امام جمعه شیراز با تسلیت و تبریک شهادت این جمع دوستداران اهل بیت و ادامه دهندگان راه شهید سلیمانی به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر امام زمان(عج) و نائب گرانقدرش مقام معظم رهبری و همه مومنین و مومنات گفت: همه شما که حرکت دینی و انقلابی را با نثار خون عزیزانتان زنده نگه داشته اید و زنده نگه می دارید و دشمنان را از اینکه بخواهند و بتوانند لطمه ای در این سد پولادین مقاومت ایجاد کنند ناامید کرده و می کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید