هشدار صریح حزب‌الله لبنان به اسرائیل/حملات جدید در راه است

کدخبر: ۶۲۰۷۶۹
اقتصادنیوز: رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان هشدار داد که حملات جدیدی به مواضع اسرائیل در راه است.
هشدار صریح حزب‌الله لبنان به اسرائیل/حملات جدید در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در این باره اظهار کرد: هدف قرار دادن پایگاه هوایی «مرون» چندین پیام دارد؛ نخست اینکه این پایگاه یک سایت برای هدایت جنگنده‌های دشمن بوده و مجهز به رادار و سیستم پشتیبانی از نیروی هوایی اسرائیل است که جنوب بیروت را هدف قرار داد.

خبر مرتبط
فوری/حمله سنگین حزب‌الله لبنان به مواضع اسرائیل/پایگاه مراقبت هوایی میرون هدف قرار گرفت

اقتصادنیوز: سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که که جنبش حزب‌الله یگان مراقبت هوایی در میرون را هدف قرار داده است.

رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان شنبه در اولین واکنش به ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همرزمانش در حومه جنوبی بیروت، ۶۲ موشک به پایگاه کنترل هوایی مرون شلیک کردند. در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است که پایگاه مرون تنها مرکز مدیریت، نظارت و کنترل هوایی در شمال اراضی اشغالی فلسطین است و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد، صفی‌الدین گفت: هدف قرار دادن پایگاه مرون به منزله هدف قرار گرفتن نیروی هوایی رژیم اشغالگراست که حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داده بود و این یک پیام مستقیم به دشمن است.

خبر مرتبط
پیام فوری اسرائیل به آمریکا درباره حزب‌الله/ شرط مهم برای اقدام نظامی علیه لبنان

اقتصادنیوز: رسانه‌های عبری گزارش دادند رژیم صهیونیستی به آمریکا پیام داده که تمایل دارد اقدام دیپلماتیکش موفقیت‌آمیز باشد، اما اگر شکست بخورد مجبور خواهد بود برای «حذف» حزب‌الله از جنوب لبنان اقدام نظامی را در پیش بگیرد.

هاشم صفی‌الدین افزود: منطقه «جبل مرون» همچنین مرتفع‌ترین منطقه در شمال فلسطین اشغالی است و اسرائیلی‌ها آن را محافظت شده، کشف نشده یا ناشناخته می‌دانستند.

وی ادامه اداد: زمانی که دشمن اسرائیلی شیخ صالح العاروری و برادرانش را در حومه جنوبی بیروت هدف قرار داد، می‌خواست با کشتن یک رهبر حماس اهدافی را برای خود محقق کند بنابراین برای محافظت از ملت و کشورمان، پاسخ ضروری و اجتناب‌ناپذیر بود.

این عضو مقاومت حزب‌الله تاکید کرد: همانطور که در بیانیه مقاومت اسلامی آمده، این حمله یک پاسخ اولیه بوده و پاسخ کامل به هدف قرار دادن بیروت توسط دشمن نیست و این بدان معناست که پاسخ‌های دیگری در راه است و دشمن باید منتظر آنها بماند.

وی همچنین گفت: هیچ پایگاهی در مقابل موشک‌های مقاومت در امان نیست و اگر اسرائیلی‌ها معتقد هستند که مقاومت اقدام به هدف قرار دادن پایگاه‌های اساسی و استراتژیک مانند پایگاه مرون نمی‌کند، امروز به آنها می‌گوییم که هر سایت و پایگاهی که آن را خطری برای کشور و ملت خود ببینیم، هدف قرار خواهیم داد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در این باره تاکید کرد: این آغاز یک پیام قوی است و ما سطح قدرت خود را حفظ می‌کنیم و پیام‌های قدرتمندی ارسال خواهیم کرد تا بازدارندگی را بر دشمن تحمیل کنیم.

طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما در پی ازسرگیری تجاوزات تل‌آویو به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کرده‌اند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌ است.

پیشتر نیز روزنامه فایننشال تایمز خبر داد آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاشی دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز درگیری همه‌جانبه میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن حزب‌الله به دور شدن از مرز لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید