تا اطلاع ثانوی؛ دریانوردی در خزر ممنوع + جزئیات

کدخبر: ۶۲۲۶۰۰
اقتصادنیوز: هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.
تا اطلاع ثانوی؛ دریانوردی در خزر ممنوع + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از ظهر چهارشنبه تا شامگاه پنجشنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۲ و در فراساحل نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۲ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۵ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق‌ها و شناورهای صیادی، اختلال در فعالیت شناورها و بناد را نیز به همراه به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه علاوه بر خودداری از فعالیت های بندری در طی مدت یاد شده، هرگونه فعالیت صیادی و گردشگری نیز ممنوع اعلام شده است.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی مازندران از امروز سه شنبه تا روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و با افزایش تدریجی دما و از شامگاه چهارشنبه نیز بتدریج ابری با احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز پنج‌شنبه نیمه تا ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران، در ارتفاعات با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد و در روزهای جمعه و شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بنه هزار جریب با ثبت دمای ۱۴.۱ و دلیر چالوس با ۵.۴ درجه سانتیگ راد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروزدر گرم ترین ساعت به ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه افزایش نشان می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید