عملکرد حماس در صد و سومین روز جنگ/تلفات قطعی به اسرائیل وارد شد

کدخبر: ۶۲۲۸۹۶
اقتصادنیوز: گروه مقاومت عزالدین القسام از آخرین دستاوردهای خود در جنگ غزه از جمله کشته شدن قطعی هشت نظامی اشغالگر خبر داد.
عملکرد حماس در صد و سومین روز جنگ/تلفات قطعی به اسرائیل وارد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، گروه مقاومت عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) امروز (۲۷ دی) در صد و سومین روز جنگ در غزه از آخرین دستاوردهای خود از جمله کشته شدن قطعی هشت نظامی اشغالگر خبر داد.

خبر مرتبط
حمله راکتی به یگان پیاده نظام اسرائیل در خان یونس/ شکار یک نفربر در جبالیا

اقتصادنیوز : گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس از حمله به یک یگان پیاده نظام ارتش اسرائیل و انهدام یک نفربر این رژیم در دو محور شهر خانیونس در جنوب و اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر دادند.

عزالدین القسام در کانال تلگرامی خود خبر داد که توانسته ۸ تانک مرکاوا و یک نفربر زرهی و یک بولدزر ارتش اسرائیل را به همراه رزمندگان «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) در مناطق مختلف غزه منهدم کند. 

همچنین چهار نظامی رژیم اشغالگر نیز به دست تک تیراندازان مقاومت هدف قرار گرفتند که از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

خبر مرتبط
رمزگشایی وال‌استریت‌ژورنال از تنش و سردرگمی در کابینه جنگ اسرائیل

اقتصادنیوز: نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال از تشدید اختلاف در میان اعضای کابینه جنگ اسرائیل به دلیل فشارهای ناشی از جنگ این رژیم علیه غزه خبر داده است.

عزالدین القسام در ادامه خبر داد که هفت نظامی اسرائیلی را که درون یک خانه کمین کرده بودند با خمپاره‌های TBG هدف قرار داده و همه آن‌ها کشته شده‌اند. همچنین مجموعه‌ای از نظامیان اسرائیلی که داخل یک مسجد سنگر گرفته بودند با بمب‌های ضد نفر «رعدیه» هدف قرار گرفته‌اند.

یک نظامی دیگر ارتش اشغالگر نیز در محله «شیخ رضوان» در شهر غزه زمانی که بالای یک نفربر ایستاده بود، هدف قرار گرفت و کشته شد. یک نفربر نیز در منطقه «التفاح» در شهر غزه با موشک «الیاسین ۱۰۵» هدف قرار گرفت.

رزمندگان عزالدین القسام همچنین یک گروه از نظامیان ویژه اسرائیل را در منطقه «الکرامه» در شمال غرب غزه درون یک خانه به دام انداخته و به سوی آن‌ها بمب و مواد منفجره پرتاب کردند که در این کمین موفق نیز چندین نفر از آن‌ها کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر گروه مقاومت سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین) خبر داد که یک پهپاد شناسایی ارتش صهیونیستی را در شرق غزه تحت کنترل خود در آورده است.

تلفات اشغالگران در حالی است که ارتش رژیم اسرائیل به شکل قطره‌چکانی و با ملاحظات بسیاری اقدام به انتشار تلفات خود می‌کند. با این حال ارتش اسرائیل صبح امروز به کشته شدن دو نظامی خود هر با درجه سرگردی یکی ۳۲ ساله به نام «زکریا بیساک هابر» و دیگری ۳۴ ساله به نام «یائیر کاتس» اذعان کرد. امشب نیز ارتش اسرائیل کشته شدن دو نظامی دیگر خود در غزه را رسانه‌ای کرد.

در این میان در شرایطی که برخی رسانه‌ها از عقب‌نشینی بخشی از ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه خبر می‌دهند، شبکه ۱۲ اسرائیل به نقل از منابعی ناشناس گزارش کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) با رؤسای شورای محلی در مقر فرماندهی جنوبی ارتش اسرائیل در «بئرشبع» گفته که جنگ غزه تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز پیش از این ارزیابی کرده بود که جنگ غزه در تمام امسال (۲۰۲۴) ادامه دارد و  تل‌آویو برای تشدید تنش ها در مرز لبنان آماده است.

با این‌حال، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یوآو گالانت روز دوشنبه هفته جاری گفت که «مرحله فشرده» از حمله زمینی تل‌آویو در شمال غزه به پایان رسیده است و به زودی در منطقه خان یونس جنوب نوار غزه نیز به پایان خواهد رسید.

از سوی دیگر وزارت بهداشت غزه امروز چهارشنبه ۱۷ ژانویه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به ۲۴۴۴۸ تن رسیده و ۶۱۵۰۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌اند؛ به نظر می‌رسد که تداوم بمباران غزه، به یکی از راه‌های ارتش اسرائیل برای کتمان شکست‌های میدانی تبدیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی