عبور از بحران آب با مدیریت مصرف

کدخبر: ۶۲۳۶۶۵
اقتصادنیوز: استاندار تهران در حاشیه جلسه شورای مسکن استان تهران گفت: بهترین و کاربردی‌ترین شیوه برای عبور از بحران آبی موجود، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب است.
عبور از بحران آب با مدیریت مصرف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا فخاری، استاندار تهران گفت: بهترین و کاربردی‌ترین شیوه برای عبور از بحران آبی موجود، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، استاندار تهران در حاشیه جلسه شورای مسکن استان تهران با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و بحران کمبود آب خواستار اصلاح و تغییر الگوی مصرف آب توسط مردم شد.

وی با اشاره به کاهش سطح آب ذخیره در سد‌ها بدلیل عدم بارش نزولات و لزوم ارائه راهکار‌های اساسی برای تامین آب مورد نیاز مردم، گفت: باید مردم در جریان این بحران قرار بگیرند چرا که این مشکل تنها به دست مردم و با اصلاح الگوی‌ مصرف برطرف خواهد شد.

استاندار تهران صرفه جویی را بهترین راه مقابله با بحران بی آبی دانست و ضمن تأکید بر اهمیت جلوگیری از مصرف بی‌رویه گفت: با تعدیل و رعایت حدود مصرف آب در بخش بهداشت، شُرب و در بعضی از مواردیدیگر می‌توان تا حد زیادی کمبود آب را جبران کرد.

فخاری گفت: بهترین و کاربردی‌ترین شیوه برای عبور از بحران آبی موجود، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب است.

فخاری با بیان این مطلب که اولین ضربه فقدان آب به طبیعت وارد می‌شود، گفت: فرونشست زمین، از بین رفتن فضای سبز و پوشش گیاهی و به تبع آن آلودگی هوا و محیط زیست یکی دیگر از پیامد‌های بی آبی است که در صورت مصرف بی رویه با آن مواجه خواهیم شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید