آلودگی هوا در کمین پایتخت

هشدار به ساکنان تهران

کدخبر: ۶۲۴۹۳۳
اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به بازگشت آلودگی هوا به پایتخت، هشدار داد و از گروه‌های حساس ساکن در مرکز و نیمه جنوبی استان خواست که طی دو روز آتی از تردد غیرضروری در فضای باز پرهیز کنند.
هشدار به ساکنان تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حامد یزدی مهر، عصر یکشنبه با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر انباشت آلاینده‌های جوی از فردا دوشنبه نهم تا روز چهارشنبه دهم بهمن ماه به ویژه در مرکز و نیمه جنوبی استان تهران، گفت: طبق پیش‌بینی این سازمان درحال حاضر شاهد پایداری و سکون هوا و عدم وزش باد قابل ملاحظه در این مناطق خواهیم بود.

یزدی مهر با بیان اینکه توصیه اکید مدیریت بحران در مواقع صدور هشدار آلودگی هوا، پرهیز از ورزش در فضای باز، عدم تردد غیر ضروری کودکان، سالمندان، و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی است، گفت: از ساکنین مناطق تحت تأثیر این آلودگی، خصوصاً افراد آسیب پذیر می‌خواهیم از فعالیت بلند مدت در فضاهای باز خودداری کنند.

وی در ادامه استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در کاهش میزان آلودگی هوا مهم دانست و افزود: شهروندان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توانند کمک بزرگی به پاک شدن هوا داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک نیز تاکیدکرد و گفت: خودروهای سنگین و گازوئیل‌سوز و بعضاً فرسوده به عنوان منابع متحرک، در انتشار آلایندگی کلان‌شهرها نقش زیادی دارند که باید در این راستا چاره اندیشی هایی صورت بگیرد.

به گفته وی، اداره کل مدیریت بحران همچنین به تمامی دستگاه‌های امدادی نیز اعلام کرده تا آمادگی خود را در این خصوص حفظ کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید