باخت آمریکا مقابل روسیه

کدخبر: ۶۲۵۳۷۹
اقتصادنیوز: تارنمای شبکه «فاکس بیزنس» درباره توقف صادرات گاز به روسیه از سوی بایدن نوشت: این اقدام به منزله‌ یک پیروزی برای روسیه و یک باخت برای آمریکا است.
باخت آمریکا مقابل روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این شبکه آمریکایی نوشت: این تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا با انگیزه سیاسی برای فعالان آب‌وهوایی همراه است که از این موضوع که جو بایدن اجازه داد پروژه حفاری نفت «ویلو» (Willow) در آلاسکا پیش برود، ناراحت هستند.

خبر مرتبط
تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه تمدید شد

اقتصادنیوز : شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه به مدت ۶ ماه تا تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴ (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) تمدید می‌شود.

«فاکس بیزنس» با اشاره به اینکه «بایدن با کاهش صادرات ال‌ان‌جی (LNG) آمریکا در آینده، در واقع چشم انداز آب و هوایی جهانی را بدتر خواهد کرد»، نوشت: افزایش صادرات گاز ال‌ان‌جی از ایالات متحده می‌تواند به چین، بزرگترین تولیدکننده کربن در جهان و سایر کشورها کمک کند تا از زغال سنگ که کثیف‌ترین سوخت جهان است، دور شوند.

این شبکه خبری در ادامه با طرح این سوال که «چه کسی برای صادرات ال‌ان‌جی [با آمریکا] در رقابت است؟»، نوشت: «به غیر از ایالات متحده و استرالیا، از جمله صادرکنندگان پیشرو این گاز، قطر و روسیه هستند، کشورهایی که با آمریکا دوست نیستند.»

خبر مرتبط
ریشه های تنش میان آمریکا و روسیه/ اوکراین قربانی جنگ روایت ها

اقتصادنیوز: روسیه و ایالات متحده افسانه های قدرتمندی در مورد یکدیگر روایت می کنند. افسانه ای ترسیمی روسیه در مورد ایالات متحده این است که این کشور به جای متحد، دست نشانده دارد – ایالات متحده قدرت هژمونیک است که جاه طلبی و منفعت شخصی بی‌رحمانه‌اش را پشت توسل به اصول لیبرال و نظم قانونی پنهان می کند. در همین حال، آمریکایی‌ها روسیه را کشوری بدون سیاست داخلی می‌دانند - قدرت استبدادی که رهبر بدخواه و غیرپاسخگوی که شهروندانش را سرکوب می کند.

فاکس بیزنس مدعی شد: با افزایش صادرات ال‌ان‌جی [از سوی ایالات متحده]، قطر پول کمتری برای تامین مالی «گروه‌های تروریستی ضد آمریکا» دارد و و روسیه حمایت مالی خود برای جنگ علیه اوکراین را از دست می‌دهد.

مایک سامرز (Mike Sommers) رئیس مؤسسه نفت آمریکا (PI) درباره این تصمیم بایدن گفت: این به منزله یک پیروزی برای روسیه و یک باخت و ضرر برای متحدان آمریکا، مشاغل در ایالات متحده و پیشرفت آب و هوایی جهانی است.

این گزارش همچنین می‌افزاید: مشکلات بایدن بسیار زیاد است و تقریبا همه رای‌دهندگان قدیمی از رئیس‌جمهوری «پیر» ما دور می‌شوند. با این حال این موضوع به طور ویژه درباره جوانان آمریکایی که از شکست‌های بایدن آسیب دیده‌اند نیز صادق است. جوانانی که به تازگی شروع به کار کرده‌اند، خود را در خرید خانه ناتوان می‌بینند و برای تامین هزینه‌های زندگی خود با مشاغل سطح پایین دست و پنجه نرم می‌کنند. آنها از حمایت بایدن از اسرائیل نیز ناراضی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید