سفارت آرژانتین از تل‌آویو به قدس منتقل شد+ فیلم

کدخبر: ۶۲۶۸۰۶
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری آرژانتین بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) از انتقال سفارت این کشور از شهر تل‌آویو به قدس خبر داد.
سفارت آرژانتین از تل‌آویو به قدس منتقل شد+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در این باره نوشت: «خاویر میلی» در جریان سفر امروز خود به تل‌آویو به طور رسمی انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی را اعلام کرد.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پیامی در پلتفرم ایکس در این باره نوشت: به رئیس جمهور آرژانتین، دوست‌مان، به خاطر اعلام انتقال سفارت به قدس تبریک می‌گویم.

یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: از رئیس جمهور آرژانتین به خاطر اعلام انتقال سفارت کشورش به قدس تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور راستگرای آرژانتین که هفتم آذر در چارچوب برنامه خود برای تقویت روابط با واشنگتن، راهی آمریکا شده بود، با ابراز حمایت مطلق بوئنس آیرس از رژیم صهیونیستی، از انتقال سفارت آرژانتین به قدس خبر داده بود.

در شرایطی که تصاویر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان غزه به طور بی وقفه در جهان مخابره می‌شود و حتی سفیر اوگاندا در سازمان ملل متحد از قاضی این کشور که در دادگاه لاهه به نفع رژیم صهیونیستی رای داد، اعلام برائت می‌کند، فشردن صمیمانه دست دوستی با اسرائیل توسط دولت بوئنوس آیرس، رویکردی جالب توجه است. دولتی که از آغاز به کار آن، به سختی دو ماه می‌گذرد و با زیر سوال بردن کوچک‌ترین و حساس‌ترین ارکان نظام حاکم بر این کشور در طول ۴۰ سال دموکراسی، قصد دارد آرژانتین را متحول کند.

خاویر میلِی که خود را یک آنارکو- کاپیتالیست توصیف می‌کند، در خانواده‌ای کاتولیک رشد یافته اما از سال‌ها پیش، شروع به نزدیک‌شدن به یهودیت کرد و گرویدن به این آیین را در آینده رد نکرده است. انتقاد آشکار او از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و توصیف توهین‌آمیز او از پاپ به عنوان «نماینده شر روی زمین» یکی از بحث‌برانگیزترین موضع‌گیری‌های میلی بود.

رئیس‌جمهوری آرژانتین بلافاصله پس از انتخابات نوامبر گذشته (اواخر آبان) نیز به نیویورک سفر و به مقبره یک خاخام معروف یهودی ادای احترام کرد. میلی همچنین خود را از نظر سیاسی به عنوان متحدی برای اسرائیل معرفی کرده است.

تحقق شدیدترین خواسته‌های جریان راست افراطی در رژیم صهیونیستی با جامعه‌ای که توسط یک چارچوب هویتی افراطی و فوق مذهبی اداره شده و توسط یک ایدئولوژی برتری‌طلبانه حمایت می‌شود را می‌توان از جمله دلایل علاقه‌مندی رئیس‌جمهوری راستگرای آرژانتین به رژیم صهیونیستی دانست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید