رهبر انصارالله: دشمنان نگران رهبران آزاده‌ای هستند که تسلیم آمریکا نیستند

کدخبر: ۶۲۸۲۱۱
اقتصادنیوز: رهبر انصارالله یمن گفت: دشمنان نگران رهبران آزاده‌ای هستند که تسلیم آمریکا نیستند و مصادره آزادی مردم و اشغال کشورهای خود را نمی‌پذیرند.
رهبر انصارالله: دشمنان نگران رهبران آزاده‌ای هستند که تسلیم آمریکا نیستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در این سخنرانی شهید صالح صماد را نماد صداقت با خدا، ثبات در موضع حق عنوان کرد که جان و مال خود را فدا کرد.

وی افزود شهید صماد نمونه یک انسان مسوولیت پذیر در سمت خود به عنوان رئیس شورای عالی سیاسی یمن بود. او واقعاً مایه افتخار مردم یمن در مقابل بسیاری از مردم ملت‌ها است.

الحوثی گفت: شهید صماد مسوولیت پذیر بود. او آگاهی سیاسی، پیشینه فرهنگی و شناختی و روانشناسی اجتماعی را یکجا گرد آورده بود.

خبر مرتبط
یک مقام بلندپایه یمن : برای حمله زمینی آمریکا آمادگی کامل داریم

اقتصادنیوز : یکی از اعضای ارشد شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که آمریکا در صورت حمله زمینی به یمن با چالش‌هایی مواجه می‌شود که دشوارتر از چالش‌هایش در افغانستان و ویتنام خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهید صماد در شرایط بسیار سخت و زمانی که حمله به یمن در اوج خود بود، مسوولیت ریاست شورا را برعهده گرفت، تاکید کرد آمریکایی‌ها در جنایت هدف قرار دادن شهید صماد نقش اساسی داشتند زیرا نگران نقش فعال و نفوذ او در میان مردمش بودند.

رهبر انصارالله یمن در ادامه تصریح کرد: تلاش ائتلاف متجاوز برای حمله به یمن، اشغال کامل آن و مصادره آزادی و استقلال ملت یمن بود و شهید صماد نقش فعالی در بسیج نیروها به صورت رسمی و مردمی برای مقابله با این تجاوز و انسجام جبهه داخلی داشت. هدف دشمنان از به شهادت رساندن صماد، شکستن اراده و استواری مردم یمن و ایجاد ناامیدی بود.

خبر مرتبط
آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن حمله کردند

اقتصادنیوز : منابع از حمله مجدد انگلیس و آمریکا به الحدیده در غرب یمن خبر دادند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نگران رهبران آزاده‌ای هستند که تسلیم آمریکا نیستند و مصادره آزادی مردم و اشغال کشورهای خود را نمی‌پذیرند. نگرانی دشمنان این است که یمن با این اهمیت جغرافیایی و مردم فعال، کسانی را داشته باشد که به مسائل امت خود، به ویژه مسئله فلسطین پایبند باشند.

صالح صماد از زمان تشکیل شورای موسوم به شورای عالی سیاسی یمن در سال ۲۰۱۶ رئیس این شورا بود. او ۱۹ آوریل ۲۰۱۸، توسط جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان علیه یمن به شهادت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید