تلاش رئیس کمیسیون اروپا برای ماندن در این سمت/ جزئیات یک انتصاب مهم در اتحادیه اروپا

کدخبر: ۶۲۹۳۷۴
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون اروپا اظهار داشت: اگر در سمتم بمانم، یک کمیسیونر دفاعی منصوب می‌کنم.
تلاش رئیس کمیسیون اروپا برای ماندن در این سمت/ جزئیات یک انتصاب مهم در اتحادیه اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: اگر در سمتم بمانم، یک کمیسیونر دفاعی منصوب می‌کنم. ایجاد چنین پستی یک تصمیم قابل قبول است.

خبر مرتبط
واکنش تند کمیسیون اروپا به مرگ ناوالنی در زندان

اقتصادنیوز: اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و معاونش جوسپ بورل گفتند: ما از هیچ تلاشی برای پاسخگو کردن رهبری سیاسی روسیه دریغ نمی‌کنیم.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، فون در لاین و ۲۷ کمیسیونر دیگر به صورت مستقیم با آرای رای دهندگان اروپایی انتخاب نمی‌شوند بلکه رئیس یک کمیسیون توسط شورای اروپا کاندیدا شده و توسط پارلمان اروپایی تایید یا رد می‌شود. اگر چنین فردی تایید شود، سپس ۲۷ کمیسیونر دیگر را انتخاب می‌کند.

کمیسیون بعدی در حالی قرار است شکل بگیرد که مجارستان که نخست وزیرش روابط متشنجی با فون در لاین دارد، ریاست دوره‌ای شورای اروپا را برعهده خواهد داشت.

درحالی که انتظار می‌رود احزاب جناح راستی در انتخابات پارلمانی اروپا در ژوئن ۲۰۲۴ بیشتر از دیگر احزاب باشند، حزب میانه‌روی فون درلاین «مردم اروپا» احتمالا همچنان بزرگترین گروه را در پارلمان ۷۲۰ کرسی خواهد داشت.

حزب مردم اروپا از انتصاب یک کمیسیونر دفاعی حمایت کرده است. این حزب اخیرا گفته بود هرکسی که این پست را برعهده بگیرد باید مسئول تضمین این مساله باشد که اتحادیه اروپا ۰.۵ درصد از بودجه مشترک خود را در امور دفاعی صرف می‌کند و سهم مساوی را برای بازنگری در صنعت اسلحه سازی این اتحادیه اختصاص می‌دهد.

فون در لاین هنوز مسئولیتی را برای این سمت تعیین نکرده و پیشنهاد هم نکرده که آیا یک کمیسیونر دفاعی می‌تواند در استراتژی نظامی اتحادیه نظر داشته باشد یا خیر.

اخیرا یکی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود به پالتیکو گفته بود، «رادوسلاو سیکورسکی»، وزیر خارجه لهستان و «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی کاندیداهای پیشرو برای این سمت هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید