پیام جدید حماس به اسرائیل/3 شرط مهم حماس برای آزادی اسیران

کدخبر: ۶۲۹۶۲۰
اقتصادنیوز: نایب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه گفت: کمک‌رسانی به ملت فلسطین و بازگشت زندگی طبیعی، توقف تجاوز و آزادی ۱۰ هزار اسیر فلسطینی از زندان‌های اشغالگران، بهای آزادی اسیران صهیونیست است.
پیام جدید حماس به اسرائیل/3 شرط مهم حماس برای  آزادی اسیران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «خلیل الحیه» در گفت وگو با شبکه الجزیره افزود: آزادی اسیران رژیم صهیونیستی سه هزینه دارد که بدون پرداخت آن هیچ اسیری آزاد نمی شود.

وی اضافه کرد: کمک رسانی به ملت فلسطین و بازگشت زندگی طبیعی، توقف تجاوز و آزادی ۱۰ هزار اسیر فلسطینی از زندان های اشغالگران، بهای آزادی اسیران صهیونیست است.

خبر مرتبط
پیام جدید القسام به خانواده‌های اسیران اسرائیلی

اقتصادنیوز : گردان‌های القسام در مورد اسرای اسرائیل در پیامی گفت که ارتباط خود را با گروه مسئول ۴ اسیر اسرائیل که از سال ۲۰۱۴ در غزه هستند از دست داده‌ است.

الحیه خطاب به خانواده های اسیران صهیونیست هم گفت: سرنوشت این اسیران برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اهمیتی ندارد، در حالی که حماس از همان غذایی که ملت فلسطین می خورد، به آن ها می داد، ارتش این رژیم آنها را به همراه ملت فلسطین بمباران می کند، زیرا نتانیاهو می خواهد همه آن ها کشته شوند.

وی درباره مذاکرات برای برقراری آتش بس نیز اعلام کرد: نتانیاهو هفته گذشته از آنچه در پاریس توافق شده بود، عقب نشینی کرد و رژیم اشغالگر امروز با دروغ و آرزوهایی که محقق نخواهد شد، جنگ را طولانی می کند.

نایب رئیس جنبش حماس در غزه اظهار داشت: مبارزان مقاومت پس از گذشت حدود پنج ماه از جنگ، همچنان در حال تعقیب نیروهای اشغالگر هستند.

الحیه با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر نتوانسته به اهداف خود در آزادی اسرای اسرائیلی و نابودی مقاومت دست پیدا کند، گفت: آنها همانطور که نتوانستند کنترل خود را بر شمال و مرکز غزه گسترش دهند، در رفح نیز شکست خواهند خورد.

وی افزود: جنایات اشغالگران همچنان ادامه دارد و حتی غیرنظامیانی که در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند را هم هدف قرار داده‌اند.

این مسئول حماس با بیان اینکه ملت فلسطین در وضعیت فاجعه‌باری اعم از گرسنگی و نسل‌کشی قرار دارند،ادامه داد: ملت فلسطین همچنان حامی و پشتیبان مقاومت است.

الحیه اضافه کرد: در پاسخی که از دشمن اشغالگر از طریق واسطه‌ها دریافت کردیم، تضمینی در مورد توقف جنگ و خروج از غزه وجود نداشت و این یکی از دلایل مخالفت ما با آن بود.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما بر موضع خود مصمم هستیم، با وجود مخالفت دشمن با بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و خروج از غزه، توافق ممکن نخواهد بود.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، وارد یکصد و سی و هفتمین روز خود شده و همزمان با آن کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و آوارگان فلسطینی با شدت تمام ادامه دارد.

طبق آخرین آمار اعلام شده، شمار شهدا از هفتم اکتبر گذشته تاکنون، از مرز ۲۹ هزار و مجروحان نیز از مرز ۶۹ هزار نفر عبور کرده است.

بسیاری از پیکرهای شهدا زیر آوار و برخی دیگر در روی زمین مانده و اشغالگران مانع از رسیدن تیم های امداد و نجات و پزشکی به آنها می شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید