حکم سنگین برای فوتبالیست لیگ برتری

کدخبر: ۶۳۰۵۶۴
اقتصادنیوز : در اتفاقی هولناک و باورنکردنی بازیکن سابق لیگ برتری مشهور به حبس ابد محکوم شد و دنیای فوتبال را در شوک فرو برد.
حکم سنگین برای فوتبالیست لیگ برتری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک،لی تای فوتبالیست سابق لیگ برتر انگلستان که 6 سال را از سال 2002 تا 2008 در انگلیس حضور داشت به اتهام تبانی در دوران مربیگری در تیم ملی چین که از سال 2019 تا 2021 می باشد توسط دادستان عمومی چین متهم شد.

این بازیکن اسبق لیگ برتری بیش از 400 هزار دلار را برای به دست آوردن سرمربیگری تیم ملی چین به عنوان رشوه پرداخت کرده بود و به این اقدام اعتراف کرد.

مارک درایر نویسنده در گزارش خود از حبس طولانی مدت دو مقام ارشد چینی خبر داد. لی تای همچنین اعتراف کرده است که در زمان مربیگری باشگاه های چینی در رسوایی های تبانی برای کمک به صعود تیمش مشارکت داشته است.

این بازیکن مربی دنیای فوتبال در اعترافاتش گفت:«خیلی متاسفم. باید مسیر درست را دنبال می‌کردم. خیلی چیزها در فوتبال آن زمان رایج بود. به دست آوردن موفقیت از طریق این مسیرهای نامناسب من را برای کسب نتایجِ سریع مشتاق‌تر می‌کرد. برای اینکه بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم به اعمال نفوذ بر داوران، رشوه دادن به بازیکنان و مربیان حریف متوسل شدم، گاهی اوقات هم معامله‌هایی بین باشگاه‌ها صورت می‌گرفت. اینطور رفتارها تبدیل به عادت و حتی وابستگی می‌شود.»

 لی تای بین سال های 2002 تا 2006 به عنوان هافبک در تیم اورتون 40 بازی حضور داشت. او در سال 2006 به شفیلد یونایتد رفت و پس از دو فصل به چین بازگشت. او همچنین 92 بار برای تیم ملی چین بازی کرد و در سال 2011 به دوران بازی خود پایان داد.

لی پس از بازنشستگی در چین به مربیگری روی آورد و در نهایت در سال 2019 جانشین مربی افسانه‌ای ایتالیایی، مارچلو لیپی، در تیم ملی چین شد. تحقیقات درباره فساد او در چین از سال 2022 آغاز شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید