پرنده نسل ششم روسیه را بشناسید+جزئیات

کدخبر: ۶۳۱۰۱۳
اقتصادنیوز: جنگنده نسل ششم بناست مفهوم برتری هوایی را از نو تعریف کند و با توانایی‌های برتر تکنولوژیک همزمان، قابلیت چیرگی در نبردهای هوایی و نفوذ به آسمان حفاظت‌شده دشمن را داشته باشد.
پرنده نسل ششم روسیه را بشناسید+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، جنگنده نسل ششم رویایی است که بسیاری از کشورها دنبال می‌کنند و روسیه هم به عنوان یکی از سردمداران صنایع نظامی دنبال ساخت جنگنده نسل ششم خود است.

آن‌طور که تاس گزارش کرده است روسیه تا سال ۲۰۵۰ جنگنده نسل ششم خود را عملیاتی می‌کند.

یوگنی فدوسوف، مدیر موسسه پژوهشی دولتی سیستم‌های هوایی روسیه برای اولین بار صحبت آغاز توسعه جنگنده نسل ششم روسیه مطرح به میان آورده است.

خبر مرتبط
حمله جنگنده روسیه به جبهه النصره/ انبار پهپادها منهدم شد

اقتصادنیوز: جنگنده های روسیه یک انبار نگهداری پهپاد جبهه النصره در سوریه را منهدم کرد.

به گفته فدوسوف، طرح ساخت پرنده نسل ششم روسیه اکنون در مرحله تحقیق و ایده‌سازی است. در این مرحله با متخصصان برتر صنایع نظامی و نظامیان مشورت می‌شود تا درک بهتری از نیازهای نبردهای آینده به دست آید و بر اساس آن ویژگی‌های اساسی جنگنده نسل ششم تعیین شود.

تا اینجای کار قابلیت پرواز با و بدون خلبان یکی از ویژگی‌های جنگنده نسل ششم روسیه در نظر گرفته شده است.

از طرح‌های پیشین روسیه برای ساخت جنگنده نسل آینده می‌توان به میکویان پک‌ دی‌پی اشاره کرد که بنا است جنگنده‌ جانشین میگ ۳۱ را بسازد. مشخص نیست که جنگنده نسل ششم روسیه برنامه‌ای مستقل را دنبال خواهد کرد یا در قالب چنین‌ طرح‌هایی پیگیری خواهد شد.

5996714

جنگنده نسل ششم بناست که مفهوم برتری هوایی را از نو تعریف کند و با توانایی‌های برتر تکنولوژیک همزمان قابلیت چیرگی در نبردهای هوایی و نفوذ به آسمان حفاظت‌شده دشمن را داشته باشد.

جنگنده‌های نسل پنجمی چون اف ۲۲ آمریکایی، سوخو ۵۷ روسی و جی ۲۰ چینی هم‌اکنون در حال تغییر دادن معیارهای سنتی نبردهای هوایی و جایگزین کردن استانداردهای جدید در این زمینه هستند.

به همین دلیل کشورهای زیادی دنبال پیوستن به برنامه‌های مشترک با این کشورهای صاحب فناوری یا توسعه بومی فناوری‌های نسل پنجمی خود رفته‌اند.

در ماجرای جنگنده نسل ششم نیز آمریکا در قالب پروژه «NGAD» ساخت جنگنده نسل ششم را دنبال می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید