جو بایدن با نتانیاهو قهر کرد؟/وعده‌ای که اسرائیل به آن عمل نکرد

کدخبر: ۶۳۲۳۷۴
اقتصادنیوز: یک رسانه خبری از عدم تمایل رئیس جمهور آمریکا به گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از وقوع حادثه میدان «النابلسی» خبر داد.
جو بایدن با نتانیاهو قهر کرد؟/وعده‌ای که اسرائیل به آن عمل نکرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از یک منبع اعلام کرد که پس از وقوع حادثه میدان النابلسی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تمایلی به گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشان نداده است.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد عدم پایبندی نتانیاهو به وعده‌هایش به جو بایدن برای باز نگه داشتن گذرگاه‌ها جهت ورود کمک‌های بشردوستانه سهم به‌سزایی در تشدید شکاف‌ها و اختلافات دارد.

خبر مرتبط
بیانیه وزارت‌خارجه فلسطین برای قتل‌عام خیابان الرشید/اسرائیل تحریم شود

اقتصادنیوز: وزارت‌خارجه فلسطین خواستار اعمال تحریم‌های بازدارنده علیه دولت اشغالگر شد.

این در حالی است که دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گزارش‌ها مبنی بر امتناع جو بایدن از گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو پس از فاجعه کامیون حامل در شمال نوار غزه را تکذیب کرد.

دفتر نخست وزیری دولت اشغالگر اعلام کرد: گزارشی مبنی بر خودداری بایدن از صحبت با نخست وزیر نتانیاهو خبر جعلی است.

این دفتر افزود: نخست وزیری پس از این حادثه درخواست گفت‌وگو با رئیس جمهور را نداده و آمریکایی‌ها نیز که به هر حال اسرائیل را متهم به این حادثه نکرده‌اند، خواستار گفت‌وگو با نخست وزیر نشدند.

در ماه‌های اخیر، روابط ۲ طرف با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو بوده‌است، به‌ویژه با توجه به این واقعیت که نتانیاهو بارها مانع از مذاکرات برای تشکیل کشور فلسطین شده و در مورد افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه به توافق نرسیده است.

پنجشنبه گذشته نیروهای اشغالگر صهیونیست در میدان النابلسی در خیابان «البحر» در شهر غزه، فلسطینی‌های بی‌دفاعی را هدف قرار دادند که منتظر رسیدن کامیون‌های حامل کمک و گرفتن آرد بودند. به گفته وزارت بهداشت غزه، این کشتار هولناک منجر به شهادت ۱۱۸ تن و زخمی شدن ۷۶۰ نفر دیگر شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید