روسیه مدعی شد:۶ پهپاد ارتش اوکراین را نابود کردیم

کدخبر: ۶۳۳۸۶۶
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور دیشب ۶ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کرد.
روسیه مدعی شد:۶ پهپاد ارتش اوکراین را نابود کردیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور دیشب در منطقه بریانسک چهار پهپاد مهاجم ارتش اوکراین و در منطقه اوریول نیز ۲ پهپاد رهگیری و منهدم کرد.

خبر مرتبط
هشدار روسیه به فرانسه/ حضور ناتو در اوکراین یعنی جنگ مستقیم با مسکو

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به سخنان وزارت خارجه لهستان درباره حضور نیروهای اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در اوکراین، گفت: انکار حضور نیروهای ناتو در این کشور بی‌فایده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه در محور کوپیانسک سه ضدحمله ارتش اوکراین را دفع کردند و در این درگیری‌ها ۱۱۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده در محور آودیوکا نیز نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را بهبود بخشیدند، ۲ ضدحمله اوکراین دفع شد و ارتش اوکراین ۳۱۰ نظامی خود را از دست داد.

خبر مرتبط
سلاح جدید روسیه در جنگ اوکراین! + عکس

اقتصادنیوز: روسیه اخیرا از مهمات UMPB که مخفف Universal Interspecific Glide Munition/Bomb است، در جنگ اوکراین استفاده کرده است.

در محور دونتسک جنوبی نیز تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر ۱۵۰ نیروی نظامی بود، یک انبار مهمات اوکراین نیز منهدم شد.

ساعاتی پیش نیز منابع آگاه نظامی در گفت‌وگو با «تاس» اعلام کردند که نیروهای ارتش روسیه با موشک‌های تاکتیکی ۳ سامانه پدافند هوایی پاتریوتِ آمریکاییِ ارتش اوکراین را در نزدیکی منطقه «پوکرووسک» در جمهوری خلق دونتسک منهدم کردند.

به گفته این منابع آگاه «موشک‌های تاکتیکی اسکندر احتمالاً سه پرتابگر سامانه پاتریوت ساخت آمریکا را در نزدیکی پوکروفسک از بین برده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید