مواضع گوترش اسرائیل را عصبانی کرد

کدخبر: ۶۳۳۹۱۳
اقتصادنیوز: نماینده اسرائیل در سازمان ملل بار دیگر خواستار استعفای دبیرکل سازمان ملل شد.
مواضع گوترش اسرائیل را عصبانی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، گلعاد آردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل کاری جز سخنان بیهوده و تحت فشار گذاشتن تل‌آویو برای توقف جنگ انجام نمی‌دهد.

خبر مرتبط
نشست اضطراری شورای امنیت برگزار شد/بیانیه گوترش

اقتصادنیوز: شورای امنیت سازمان ملل متحد یک نشست اضطراری برای بررسی عواقب «کشتار آرد» علیه فلسطینی‌ها برگزار کرد.

براساس گزارش الجزیره، آردان بار دیگر خواستار استعفای دبیرکل سازمان ملل شد.

این نخستین باری نیست که رژیم صهیونیستی بعد از درخواست گوترش برای توقف جنگ در نوار غزه خواهان استعفای وی می‌شود.

در آبان ماه سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشته بود: گوترش که نشانه‌هایی از موافقت با کشتار جمعی کودکان، زنان و سالمندان از خود نشان می‌دهد، لایق هدایت سازمان ملل نیست. من خواستار استعفای فوری او هستم.

خبر مرتبط
هشدار مهم سازمان ملل درباره زندگی در غزه/ وحشت نماینده گوترش از اوضاع فلسطینیان

اقتصادنیوز: معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل گفت: زندگی در غزه با سرعت وحشتناکی در حال نابودی است.

وی ادامه داد: هیچ توجیه یا دلیلی برای گفت‌وگو با کسانی که با فجیع‌ترین جنایات انجام گرفته علیه شهروندان اسرائیلی و یهودیان همراهی می‌کنند، وجود ندارد.

گوترش ساعاتی پیش از این سخنان اعلام کرده بود «حملاتی که اسرائیل در هفتم اکتبر در معرض آن قرار گرفت، کشتار دسته‌جمعی را که غزه شاهد آن است، توجیه نمی‌کند.»

گوترش اعلام کرده بود حمله جنبش حماس به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه بی‌دلیل نبوده است؛ زیرا فلسطینیان در ۵۶ سال گذشته تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار داشته‌اند.

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید