یاسمن مقبلی خود را برای سال نو به زمین رساند/نخستین تصاویر از لحطه بازگشت+ فیلم

کدخبر: ۶۳۴۲۴۴
اقتصادنیوز: فضانوردان ماموریت «کرو-۷»(Crew-7) از «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) جدا شدند و یاسمن مقبلی قبل از سال نو به زمین بازگشت.
یاسمن مقبلی خود را برای سال نو به زمین رساند/نخستین تصاویر از لحطه بازگشت+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، کپسول «دراگون»شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) به همراه «یاسمین مقبلی» فضانورد ناسا، «آندریاس موگنسن» فضانورد «آژانس فضایی اروپا»(ESA)، «ساتوشی فوروکاوا» فضانورد «سازمان اکتشافات هوافضای ژاپن»(JAXA) و «کنستانتین بوریسوف» فضانورد «آژانس فضایی روسیه»، روز دوشنبه ۱۱ مارس در ساعت ۱۱:۲۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از ماژول «هارمونی»(Harmony) ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و به یک ماموریت علمی تقریبا شش‌ماهه پایان داد.

ناسا اعلام کرد که پوشش فرآیند بازگشت کرو-۷ فقط با صدا ادامه خواهد داشت و سپس، پوشش کامل فرود ماموریت از سر گرفته خواهد شد. صدای مکالمات بین خدمه کرو-۷ و کنترل‌کننده‌های پرواز همچنان در دسترس خواهد بود و مکالمه با فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی و یک ویدیوی زنده از آزمایشگاه مداری را شامل خواهد شد.

خبر مرتبط
یاسمن مقبلی فضانورد ایرانی-آمریکا در اولین پیامش از فضا چه گفت؟+فیلم

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی آمریکایی در اولین پیامش از ایستگاه فضایی گفت: فضاپیما طبق برنامه پیش رفته و حال فضانوردان خوب است.

ناسا پس از فرآیند جدایی کپسول دراگون اعلام کرد که پوشش تلویزیونی ناسا روز ۱۲ مارس در ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از سر گرفته خواهد شد تا زمانی که دراگون در ساعت ۵:۵۰ صبح روز در سواحل فلوریدا فرود بیاید و اعضای کرو-۷ از آب بیرون کشیده شوند.

ماموریت کرو-۷ در روز ۲۶ اوت ۲۰۲۳ با موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) از «مرکز فضایی کندی» ناسا در فلوریدا پرتاب شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید