چمران: بدون کمک مردم اداره شهر بسیار دشوار است

کدخبر: ۶۳۴۵۹۸
اقتصادنیوز: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم باید به طور مستقیم در مدیریت شهر دخیل باشند و بدون کمک مردم اداره شهر کار بسیار دشواری است.
چمران: بدون کمک مردم اداره شهر بسیار دشوار است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مهدی چمران روز چهارشنبه در آئین آغاز به کار معتمدین شورای شهر در ترکیب هیئت امنای محلات ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مردم در شورا یاری‌ها باید پیگیر آبادانی و پیشرفت محله‌های خود باشند.

وی افزود: تهران شهر کوچکی نیست، برخی محلات قدیمی تهران به اندازه یک شهر جمعیت دارند، که این موضوع اداره این شهر را با ۲۱ نفری که عضو شورای شهر هستند مشکل میسازد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: قبلا نیز بحث تشکیل شورا یاری‌ها بیان شده و به مرحله برگزاری انتخابات هم رسیده بود ولی به دلیل مشکلاتی مانند قانون اساسی، قانون شوراها و موارد دیگر هیچ موقع به نتیجه مطلوب نرسید.

خبر مرتبط
خبر خوش مهدی چمران درباره واردات موتورسیکلت به کشور

اقتصادنیوز: مهدی چمران با اشاره به عزم شهرداری تهران و وزارت صمت برای ورود ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی با هدف کاهش آلودگی هوا از سهم ۷۰ تا ۸۰ درصدی منابع متحرک در آلایندگی شهر تهران خبر داد

چمران با بیان اینکه در هیچ شهری به اندازه تهران نیاز به طرح شورا یاری‌ها نیست خاطرنشان کرد: این شوراها با خیال آسوده بدون دخالت نهادهای دیگر و طی نظارت مستقیم شورای شهر به کار خود خواهد پرداخت.

ناصر امانی نیز با تأکید بر اهمیت مردم محور شدن مدیریت شهر گفت: شورای اسلامی شهر تهران معتمدینی را در ۳۵۲ محله انتخاب کرده که هم جزو هیئت امنا محلات و هم به نماینده و ناظر شورا باشند.

خبر مرتبط
نامه مهم مهدی چمران به قالیباف درباره برنامه هفتم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران و مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها و شهرهای مرکز استان با ارسال نامه ای خطاب به رئیس مجلس، به نادیده گرفته شدن جامعه شورایی کشور در برنامه هفتم توسعه واکنش نشان داد.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر ادامه داد: این همایش نیز قدم رو به جلویی برای مردمی سازی مدیریت شهری است، ما نه تنها مدیریت شهری را باید مردمی اداره کنیم، بلکه از دیگر نهادها نیز درخواست این کار را داریم تا نمایندگان خود را در شهر مشخص کنند.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید