جزئیات مذاکرات بر سر بسته جدید حمایتی؛

شکست در مذاکرات سناتورهای جمهوری‌خواه با بایدن

کدخبر: ۳۹۰۱۹۵
مذاکرات سناتورهای میانه‌رو جمهوری‌خواه با کاخ سفید بر سر بسته جدید حمایتی با شکست مواجه شده است. اکنون دموکرات‌ها برای اولین بار پس از پیروزی در انتخابات جورجیا در آستانه تصویب لایحه‌ای بدون حمایت جمهورِخواهان قرار دارند.
شکست در مذاکرات سناتورهای جمهوری‌خواه با بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، سوزان کالینز، به همراه هشت سناتور جمهوری‌خواه دیگر روز دوشنبه با حضور در جلسه‌ای در کاخ سفید به مذاکره با جو بایدن پیرامون بسته حمایتی پیشنهادی در برابر آسیب‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا  پرداختند. هر چند که به گفته او در پایان توافقی میان طرفین حاصل نشد.

بسته پیشنهادی کاخ سفید بالغ بر 1.9 تریلیون دلار است، در حالی که جمهوری‌خواهان به دنبال تقلیل آن تا حد 618 میلیارد دلار هستند. در همین زمینه، جن ساکی، سخن‌گوی کاخ سفید گفت: «خطر بزرگ این نیست که بسته مذکور بیش از حد بزرگ است، بلکه خطری که تهدید می‌کند احتمال کوچک بودن آن است». به گفته جن ساکی، جو بایدن به سناتورهای جمهوری‌خواه اعلام کرده که در صورت عدم حمایت جمهوری‌خواهان از این بسته، بدون حمایت آن‌ها هم این پیشنهاد را هم‌چنان به پیش خواهد برد.

در روز دوشنبه دموکرات‌های برجسته کنگره بحث بر سر این بسته پیشنهادی را آغاز کردند و به نظر می‌رسد بدون آن‌که نیازی به توافق با جمهوری‌خواهان احساس کنند، تلاش دارند تا آن را به تصویب برسانند. در صورت انجام این عمل، برای اولین بار پس از انتخاب سناتورهای ایالت جورجیاست که دموکرات‌ها بدون پشتیبانی حزب رقیب موفق به تصویب قانون می‌شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید