در حادثه نطنز کدام سانتریفیوژها از مدار خارج شده بود؟

کدخبر: ۴۰۵۰۶۷
سخنگوی وزارت خارجه درباره حادثه نطنز گفت: رژیم صهیونیستی با این اقدام تلاش کرد که از مردم ایران انتقام صبرشان را بگیرد. پاسخ ایران انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان خود خواهد بود.
در حادثه نطنز کدام سانتریفیوژها از مدار خارج شده بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره حادثه نطنز گفت: اتفاق ناگواری که در نطنز افتاد و بارها هم رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم شنیده می‌شود که رژیم صهیونیستی پشت این حادثه بوده است. البته خوشحالم که هیچ آسیب انسانی و محیط زیستی رخ نداده است اما این یک جنایت علیه بشریت است.


>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> خطیب زاده: انتقام حادثه نطنز را از اسرائیل خواهیم گرفت


وی با بیان اینکه اگر هدف این بوده که توان ایران تضعیف شود، بنظرم این اتفاق نیفتاده است گفت: ماشین‌هایی که از مدار خارج شده، IR۱ بوده است. رژیم صهیونیستی با این اقدام تلاش کرد که از مردم ایران انتقام صبرشان را بگیرد. پاسخ ایران انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان خود خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حادثه روز گذشته در نطنز و بازتاب در رسانه‌های غربی اظهار کرد: درخصوص میزان خسارت‌هایی که در نطنز شاهد آن بوده‌ایم اعلام نظر هنوز زود است و کماکان تیم‌ها در حال بررسی هستند؛ اما من به شما این نوید را می‌دهم که هرآنچه در نظنز بود سانتریفیوژهای نسل اولی بودند که نسبت به آنچه که الان جمهوری اسلامی دارد بسیار ابتدایی است. قطعا آنچه در نطنز به میزانی که سانتریفیوژها خسارت دیده باشند، جابجا می‌شوند و یک دستاورد دیگر را برای ایران را رقم خواهند زد.

در اکوایران ببینید:مصدومیت یک مسوول در محل حادثه نطنز

خطیب‌زاده تاکید کرد: آنچه در نطنز رخ داد نه می‌تواند صنعت هسته‌ای ایران را به عقب برگرداند که یک دانش بومی پیشرفته است و نه می‌تواند در مسیر قطعی رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران موثر باشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید