کیهان در گزارشی مدعی شد؛

پای ظریف در حوزه رازداری می‌لنگد؛ این جرم کوچکی نیست

کدخبر: ۴۰۸۴۲۳
اقتصادنیوز: کیهان در تیتر نخست خود با عنوان«مدیریت غربگرا برای نجات خود ظریف را وادار به خودکشی کرد» به مصاحبه اخیر وزیرخارجه ایران پرداخت.
پای ظریف در حوزه رازداری می‌لنگد؛ این جرم کوچکی نیست

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این گزارش آمده است: درز فایل صوتی آقای ظریف(مصاحبه مثلا محرمانه! با «مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری») اعتراض‌های بسیاری را موجب شد. او در این مصاحبه، عملکرد شهید سلیمانی را زیر سؤال برده و به دروغ، این عملکرد و عملکرد نیروهای نظامی را موجب ناکامی ‌برجام معرفی می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه گفته، فایل صوتی ظریف، مربوط به یک مصاحبه محرمانه است که صرفا برای حافظه سازمانی دولت ضبط شده بود. اما فایل متعلق به مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری (تحت مدیری آقای آشنا مشاور امنیتی رئیس‌جمهور)، چگونه از بدنام‌ترین شبکه ضدایرانی در لندن سر درآورده است؟ چه کسانی جز آقایان آشنا و ظریف و لیلاز، به فایل دسترسی داشته‌اند؟

حتی اگر بخش‌های حاشیه ساز‌های این اظهارات درست بود - که نیست- پای آقای ظریف در حوزه رازداری می‌لنگید و این، جرم کوچکی نیست. چنان اظهاراتی، دادن گرا و رساندن مهمات به شبکه عملیات روانی دشمن است تا کجا‌ها را بزنند، روی کدام منافذ و شکاف‌های محتمل متمرکز شوند و چگونه به جنگ افکار عمومی بیایند! مصاحبه‌کننده کیست؟

این روزنامه در پایان نوشت: اگر زنجیره درز‌دهنده فایل صوتی، با استفاده از ادبیات مسموم آقای ظریف قصد داشته منطق مقاومت را پیش چشم مردم لکه‌دار کند، این اعتراف ظریف، تار تنیده توسط شبکه عنکبوتی را از هم می‌درد. سردار سلیمانی با وجود همه تهمت‌ها و جفاهایی که نثارش شد، به‌خاطر مرد میدان بودن، حتی قبل از شهادتش، محبوب ۹۰ درصد ملت ایران بود؛ تا چه رسد به پس از شهادتش. آیا حسادت موجب شد آقای ظریف، به سیمای تابناک آن قهرمان ملی که پشتوانه او در بسیاری از مصاف‌های دیپلماتیک بود، خاک بپاشد و پنجه بکشد؟ یا به‌خاطر مشورت مسموم گاندو‌ها مرتکب این خودزنی بی‌سابقه شد. ظریف کاش تا دیر نشده، از روح بلند شهید و ملت نجیب ایران به‌خاطر جفایی که مرتکب شد، عذرخواهی کند بلکه از بار جفایش کاسته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید