درخواست مهم نخست‌وزیر بریتانیا از رهبران کشورهای گروه هفت

کدخبر: ۴۱۷۲۱۵
اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس از رهبران کشورهای گروه هفت خواست تا متعهد شوند واکسیناسیون کل جهان تا پایان سال آینده انجام شود.
درخواست مهم نخست‌وزیر بریتانیا از رهبران کشورهای گروه هفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از رویترز، بوریس جانسون پیش از برگزاری نشست رهبران گروه هفت در بیانیه ای اعلام کرد: واکسیناسیون جهان تا پایان سال آینده بزرگترین شاهکار در تاریخ پزشکی خواهد بود، من از رهبران کشورهای گروه هفت می خواهم که برای پایان دادن به این همه گیری وحشتناک به ما بپیوندند و متعهد شویم که هرگز اجازه نخواهیم داد ویرانی ناشی از ویروس کرونا دوباره رخ دهد.

بیانیه جانسون در مورد واکسیناسیون کل جهان در حالی عنوان می شود که انگلیس جمعه این هفته میزبان اولین اجلاس حضوری تقریباً دو ساله رهبران گروه هفت خواهد بود.

قرار است رهبران آلمان، فرانسه، ایالات متحده، ایتالیا، ژاپن، اتحادیه اروپا و کانادا برای نشست سه روزه در کورن وال جنوب غربی انگلیس که از روز جمعه آغاز می شود، به جانسون بپیوندند.

این اولین سفر خارج از کشور برای جو بایدن رییس جمهوری آمریکا از زمان آغاز به کار خود در ژانویه (دی) سال گذشته است.

در حالی که ثروتمندترین کشورها تعداد زیادی از جمعیت خود را واکسینه کرده اند، اما بسیاری از کشورهای جهان دسترسی یکسانی به واکسن ها نداشته اند و کارشناسان بهداشت هشدار داده اند تا واکسیناسیون کامل مردم ، ویروس کرونا به گسترش و جهش خود در سطح جهانی ادامه می دهد.

انگلیس تا کنون بیش از ۵۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا برای جمعیت ۶۷ میلیون نفری خود سفارش داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید