این مرد می‌خواست نانسی را بکشد؛ اف‌بی‌آی وارد عمل شد+ عکس

کدخبر: ۳۸۵۸۰۳
مردی که می خواست نانسی پلوسی را بکشد توسط اف بی آی دستگیر شد.
این مرد می‌خواست نانسی را بکشد؛ اف‌بی‌آی وارد عمل شد+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) روز سه‌شنبه خبر داد فردی که ادعا می‌شود علیه جان نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سوء قصد کرده بازداشت شده است.

وبگاه پایگاه هیل، اف‌بی‌آی گفته این مرد اهل ایالت جورجیا را که تهدید کرده بود نانسی پلوسی را به قتل می‌رساند در واشنگتن دی‌سی دستگیر کرده است.

حکم بازداشت اف‌بی‌آی، که یکی از رسانه‌های محلی ایالت جورجیا وابسته به شبکه «سی‌بی‌اس» به دست آورده، فاش کرده که مردی به اسم «کلیولند مِرِدیت» به ارسال چند پیام متنی به دوستان و خانواده خود و ابراز تمایل برای آسیب رساندن به پلوسی متهم شده است.

در این حکم بازداشت همچنین به اظهارات دیگر این مرد نیز اشاره شده که وی قصد داشته سلاح و مهمات را با خود با واشنگتن دی‌.سی بیاورد.

در یکی از پیام‌هایی که گفته می‌شود این مظنون ارسال کرده و توسط عوامل اف‌بی‌آی بر روی تلفن او کشف شده،‌ وی از «شلیک یک گلوله به سر» نانسی پلوسی صحبت کرده است.

این در حالی است که نانسی پلوسی اظهارنظری در خصوص دستگیری این مظنون نداشته است.


بازداشت و طرح اتهام علیه ده‌ها تن از عاملان حمله به کنگره آمریکا

یک دادستان فدرال اعلام کرد، ایالات متحده تحقیقات کیفری علیه بیش از ۱۷۰ تن که در ششم ژانویه به کنگره حمله‌ور شدند، آغاز کرده و قصد دارد تعدادی از اصلی‌ترین مجرمان را بابت ایفای نقش در این خشونت به تهاجم و فتنه‌افکنی متهم کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها تن از طرفداران دونالد ترامپ در هنگامی که کنگره جلسه داشت تا پیروزی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا را تایید کند، با نیروهای پلیس درگیر شدند، قانونگذاران را فراری دادند و در نتیجه خشونت‌ها، پنج تن کشته شدند.

مایکل شروین، دادستان موقت واشنگتن دی.سی گفت، انتظار دارد در نهایت صدها تن متهم شوند چرا که اف‌بی‌آی در حال بررسی بیش از ۱۰۰ هزار عکس و ویدیو از ناآرامی اوایل ژانویه است که برخی از آنها به دست مشارکت‌کنندگانی گرفته شده که شیشه‌ها را شکسته و اموال را به سرقت بردند.

دادستان واشنگتن دی.سی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: حجم و مقیاس این تحقیقات و این پرونده‌ها واقعا بی‌سابقه است، نه فقط در تاریخ اف‌بی‌آی بلکه احتمالا در تاریخ وزارت دادگستری. محوطه بیرونی و داخلی کنگره صحنه جرم است.

به گفته این مقام، ۷۰ پرونده کیفری تا به امروز تشکیل شده است اما او پیش‌بینی می‌کند که صدها مورد از این تحقیقات استخراج شود. در حالی که بسیاری از آنها شامل افرادی است که تصاویرشان در رسانه‌ها پخش شده، مثل فردی که پشت میز نانسی پلوسی نشسته بود، او گفت اتهامات جدی بیشتری در راه است و یک هیات قضایی در حال بررسی پرونده‌هاست.

مایکل شروین همچنین گفت: ما در حال بررسی موارد بزه قابل توجهی هستیم که به فتنه‌افکنی و توطئه مرتبط است. همچنین نیروهای ضربت دیگری با تمرکز بر حملات علیه ماموران و رسانه‌ها تشکیل شده است.

بازداشت‌ها در سراسر آمریکا

مقام‌های اجرای قانون فدرال آمریکا روز سه‌شنبه از بازداشت‌های بیشتر در نیویورک و شیکاگو خبر دادند.

آرون موستوفسکی که چندین رسانه خبری او را پسر قاضی دیوان عالی نیویورک معرفی کردند، بعد از انتشار تصاویرش در کنگره که پوشش عجیب پوست و خز داست و چوبی به دست گرفته بود، بازداشت شد.

اتهام او سرقت اموال دولتی، ورود غیرقانونی، جلوگیری آگاهانه از کار دولت و رفتارهای بی‌قاعده بود. او پس از جلسه روز سه‌شنبه دادگاه در بروکلین، با وثیقه ۱۰۰ هزار دلاری آزاد شد و وکیل او مدعی شد که موکلش "بخشی از اوباش نبوده و وحشیگری نکرده است."

لوئیس کاپریوتی، ۴۵ ساله از ایلینوی هم روز سه‌شنبه به ارسال پیام صوتی تهدیدآمیز علیه یک عضو کنگره در دسامبر گذشته متهم شد.

چندین متهم دیگر هم روز سه‌شنبه در دادگاه‌های فدرال سراسر آمریکا حاضر شدند، از جمله لونی کافمن که پلیس در خودروی او سلاح، مواد انفجاری و یک لیست با نام یک عضو کنگره آمریکا پیدا کرد و پس از آن قاضی حکم بازداشتش را صادر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید