ارتش یک اتوبان پایتخت را بست!/ خسارت هشت میلیاردتومانی به مردم!

کدخبر: ۴۲۶۲۴۸
اقتصادنیوز: پروژه خروج دارآباد از بن‌بست (شهید افتخاری) که پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در هفته اخیر با حضور پیروزحناچی شهرداد تهران افتتاح شد، توسط نخاله‌های ساختمانی بسته شد.
ارتش یک اتوبان پایتخت را بست!/ خسارت هشت میلیاردتومانی به مردم!

به گزارش اقتصادنیوز خبرگزاری مهر در این باره در خبری اعلام کرد: هنوز ۲۴ ساعت از انتشار خبر افتتاح ۳۵ متری افتخاری به صورت رسمی و باز شدن یکی از بزرگترین گره‌های ترافیکی شمال شهر تهران نگذشته بود که عکس‌هایی از مسدود شدن این خیابان تازه تأسیس با خاک و ماسه از سوی ارتش جنجالی شد.

وحید نوروزی کارشناس حوزه شهری نیز در صفحه توییترش این خبر را منتشر کرد و با ابراز تأسف از این اتفاق مرجع این اتفاق را ارتش دانست.

وی در یک پیام توییتری نوشت: دیروز ۳۵ متری افتخاری منطقه ۱ به طول ۲/۴ کیلومتر با حضور شهردار تهران افتتاح شد. طرح خوبی است. دارآباد را به اتوبان ارتش وصل می‌کند. متأسفانه امروز در اقدامی ناپسند، ارتش ده‌ها کامیون خاک در آن خالی کرد و راه را بست. ظاهراً مطالباتی از شهرداری دارند. از ارتش بعید است. ارتش فدای ملت؟

همانطور که نوروزی در توییتش عنوان کرده است افتتاح این پروژه برای شهرداری منطقه یک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و برای افتتاح این پروژه که آن را از پروژه‌های درجه یک این منطقه می‌خواندند، حناچی شهردار تهران به همراه صبوری دیلمی معاون عمرانی شهرداری حضور داشتند.

پروژه ۳۵ متری افتخاری، حد فاصل دارآباد تا اتوبان امام علی (ع) می‌تواند محدوده شرق منطقه یک را از بن بست ترافیکی خارج و دسترسی ساکنان محدوده‌های دارآباد، نیاوران، آجودانیه و … به شبکه بزرگراهی امام علی (ع)، شهید صیاد شیرازی، بخش‌های مرکزی و جنوبی تهران با سهولت بخشد.

بازگشایی این بزرگراه یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه توافقات مقدماتی دارد

پیروز حناچی شهردار تهران  درباره علت مسدود شدن بزرگراه ۳۵ متری شهید مسعود افتخاری، توضیح داد: بازگشایی این بزرگراه یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه توافقات مقدماتی دارد. زمانی که یک بزرگراه آماده بهره برداری است و ساکنان دارآباد و اتوبان ارتش به جهت شبکه‌های ارتباطی گرفتار هستند، شهرداری باید تلاش کند تا هرچه سریع‌تر پروژه را بهره برداری برساند.

کسی که این کار را کرده، اقدام تک سلیقه‌ای را انجام داده

شهردار تهران ادامه داد: مدیریت شهری به بخش‌هایی که تعهد دارد، پایبند خواهد بود. اگر نخاله‌ای در مسیر بزرگراه ریخته شده، دوباره جمع آوری خواهد شد. کسی که این کار را کرده، اقدام تک سلیقه‌ای را انجام داده چرا که هیچ چیزی مانع خدمت مردم و بهره برداری مناسب از فضاهای طراحی شده را نمی شود.

بسیاری از پروژه‌ها به دوره بعدی واگذار خواهد شد/مدیریت شهری پنجم تعدادی از پروژه های ناتمام دوره چهارم را به اتمام رساند

حناچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ممکن است تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری تعداد از پروژه‌ها نیمه تمام بماند، توضیح داد: بسیاری از پروژه‌ها به دوره بعدی واگذار خواهد شد. همانطور که مدیریت شهری پنجم تعدادی از پروژه های ناتمام دوره چهارم را به اتمام رساند.

پروژه‌ای که بیش از چهار سال مدیران شهری برای افتتاح آن تعلل کردند و حتی مسیر نصفه و نیمه را به روی مردم بستند، افتتاح شد، اما به نظر می‌رسد مشکلات مالی و بدهی‌های شهرداری باعث شد تا دوباره این پروژه مسدود شود. 

پروژه 35 متری افتخاری با خاک و نخاله مسدود شده است

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در این باره به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر پروژه 35 متری افتخاری با خاک و نخاله مسدود شده است و این کار ناشایست است که معبر عمومی و پرژه عمرانی که برای آن هزینه شده و نیاز مردم است، به هر دلیل حتی اگر مجموعه‌ای از شهرداری طلبکار بوده، به این روش مسدود شود.

خالی کردن چندین کامیون نخاله در مسیر پروژه شهید افتخاری 8 میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی زد

وی ادامه داد: قطعا هیچ مرجعی این کار را تایید نمی‌کند. خالی کردن چندین کامیون نخاله در مسیر پروژه شهید افتخاری 8 میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی زده است. بخش‌هایی از پروژه تخریب و گفته می‌شد که علائم و تابلوها هم کنده شده است و خسارت به اموال عمومی وارد شده است. 

توصیه کرده‌ایم که موضوع را از جنبه حقوقی پیگیری کنند

علیخانی در خصوص رایزنی شهرداری برای رفع این مشکل گفت: ما به شهرداری توصیه کرده‌ایم که موضوع را از جنبه حقوقی پیگیری کنند.

وی با بیان ایکه مردم به دنبال این بودند که این پروژه افتتاح شود، گفت: یک گره‌های ترافیکی با افتتاح این پروژه برطرف می‌شد، حال این پروژه با چندین کامیون خاک و نخاله مسدود شده است و ما امیدواریم که نهادهای بالادستی در این زمینه ورود کنند. 

حتی اگر افرادی مدعی هستند که از شهرداری طلبکار هستند، راهش بستن معبر عمومی نیست

وی در پاسخ به این پرسش که معارضین پروژه برطرف شده بودند، گفت:‌ بله معارضین برطرف و پروژه تحویل شهرداری داده شده بود و بعد از افتتاح، چندین کامیون شن و ماسه در محل ریختند و خط‌کشی و آسفالت را از بین برده‌اند و به معبر عمومی و خیابان خسارت وارد کرده‌اند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تأکید کرد: حتی اگر افرادی مدعی هستند که از شهرداری طلبکار هستند، راهش بستن معبر عمومی نیست.

وی تأکید کرد که شهرداری در حال پیگیری است که مشکل را برطرف کند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید