تلاش‌های ادامه‌دار رژیم‌ صهیونیستی برای تاثیر منفی بر روند مذاکرات وین

کدخبر: ۴۵۸۸۰۸
رژیم صهیونیستی که همواره از هر فرصتی برای ایجاد اخلال در روند مذاکرات وین سوءاستفاده کرده است؛ همزمان با آغاز مذاکرات اعلام کرد که مذاکرات وین باید هرچه سریع‌تر متوقف شود!
تلاش‌های ادامه‌دار رژیم‌ صهیونیستی برای تاثیر منفی بر روند مذاکرات وین

به  گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، همزمان با مذاکرات وین و ارایه دو سند از سوی هیات ایرانی به طرف های مذاکره کننده با موضوع لغو تحریم های ظالمانه و مساله هسته ای کشورمان؛ رژیم صهیونیستی که همواره از هر فرصتی برای ایجاد اخلال در روند مذاکرات سواستفاده کرده است؛ اعلام کرد که مذاکرات وین باید هرچه سریعتر متوقف شود!

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد نخست‌وزیر  اسراییل خواستار توقف سریع مذاکرات وین شده است.

براساس این گزارش،  «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ایران باج خواهی هسته ای را بعنوان روش مذاکره به کار برده و این موضوع باید بلادرنگ با توقف مذاکرات و اجرای گام ها و اقدامات سخت، از سوی قدرت‌های جهانی پاسخ داده شود.

این  مقام صهیونیست بدون اشاره به صدها کلاهک هسته‌ای و اتمی رژیم صهیونیستی که تهدیدی جدی علیه منطقه و جهان به‌شمار می‌رود ؛ مدعی شد که ایران غنی‌سازی اورانیوم با استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کرده است.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود همچنین به گفتگوی اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و نوشت که مقام اسراییلی خواستار پایان بخشیدن به مذاکرات وین شده است.

تلاش های مذبوحانه مقامات رژیم صهیونیستی برای القای تاثیر منفی بر روند مذاکرات وین درحالی صورت می گیرد که علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در وین امروز در گفت و گو با خبرنگاران گفت که باید تلاش شود تا اجازه ندهیم که نگاه و رویکرد بازیگران خارج از گفت وگوها روی روند مذاکرات تاثیر منفی بگذارد.

باقری با اشاره به اینکه بازیگران دیگری که خارج از عرصه این گفت‌وگوها هستند یا به طور مستقیم با به واسطه برخی از بازیگران داخل گفت‌وگوها،  تلاش می‌کنند در روند گفت‌وگوها اخلال ایجاد کنند و مسیر دستیابی به توافق و مسیر گفت‌وگوهای سازنده را دچار اخلال کنند ، بیان داشت:  من دیروز در جلسه با نمایندگان مختلف هیات‌های ۱+۴ هشدار دادم که باید تلاش بشود اجازه ندهیم که نگاه و رویکرد بازیگران خارج از گفت‌وگوها روی روند مذاکرات تاثیر منفی بگذارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: ما امیدواریم که بعد از ارائه پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به طرف مقابل آنها بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به یک جمع‌بندی برای ورود به گفت‌وگوهای جدی با جمهوری اسلامی ایران در مورد دو سندی که ارائه شده برسند..

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید