خبر مهم سفیر اوکراین درباره خروج ایرانیان مقیم اوکراین

کدخبر: ۴۷۹۸۸۵
اقتصادنیوز: سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران بر اهتمام دولتش برای حفظ جان ایرانیان مقیم اوکرایان و کمک به خروج آن‌ها تأکید کرد.
خبر مهم سفیر اوکراین درباره خروج ایرانیان مقیم اوکراین

به گزاش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سرگئی بوردیلیاک» سفیر اوکراین در تهران در گفتگو با رئیس اداره اول اوراسیا ضمن اشاره به شرایط سخت کشورش دلیل معطلی و عدم امکان خروج تعدادی از دانشجویان ایرانی در مرزهای اوکراین با لهستان را تجمع هزاران نفر از اتباع اوکراین و همچنین دیگر کشورها در مبادی مرزی این کشور خواند و قول داد با مسئولین ذی‌ربط اوکراین در این زمینه تماس‌های خود را ادامه دهد.

وی در عین حوال خواستار درک شرایط خاص کشورش و لزوم احترام به مقررات مربوط به اولویت خروج افراد دارای شرایط خاص به‌ویژه سالخوردگان و زنان شد.

گفتنی است بخش قابل توجهی از دانشجویان و دیگر ایرانیان مقیم اوکراین در روزهای گذشته پس از تشدید تنش در روابط روسیه با اوکراین و به ویژه پس از آغاز جنگ، این کشور را ترک‌کرده و به کشورهای همسایه اوکراین وارد شده‌اند.

صبح سه‌شنبه اولین گروه از دانشجویان ایرانی از طریق پرواز اختصاصی به کشورمان بازگشتند و برای بازگشت تعداد بیشتری از آن‌ها هماهنگی‌های لازم با برخی کشورها از جمله لهستان و مجارستان در جریان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید