ادعای ناتو درباره وضعیعت اسف بار ارتش روسیه

کدخبر: ۴۸۳۴۲۰
اقتصادنیوز: مقامات ارشد نظامی ناتو مدعی شده‌اند که نیروهای روسیه از کمبود سوخت و غذا رنج می‌برند.
ادعای ناتو درباره وضعیعت اسف بار ارتش روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، بی‌بی‌سی اعلام کرد، با این حال آنها بر این باور هستند که نیروهای روسی هنوز توانایی وارد کردن خسارات فراوانی را دارند.

 

مقامات دفاعی ناتو گفته‌اند که در حالی که نیروهای روسی در مناطق دونتسک و لوهانسک دستاوردهایی به دست آورده بودند، اما هنوز نتوانسته‌اند کی‌یف را محاصره کنند که به گفته آنها روسیه انتظار داشت ظرف چند روز این کار را انجام دهد.

یک حمله آبی خاکی مورد انتظار روسیه در جنوب، نزدیک اودسا نیز تاکنون محقق نشده است.

مقامات ناتو بر این باورند که طرح اولیه نظامی روسیه شامل تصرف تمام سواحل دریای سیاه اوکراین تا مولداوی بوده است.

آنها ارزیابی کردند که نیروهای روسیه از کمبود سوخت و غذا رنج می‌برند.

مقامات ناتو می‌گویند که متحدان و کشورهای عضو به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می‌دهند. آنها گفتند که این شامل تسلیحات قدیمی شوروی می‌شود که نیروهای اوکراینی برای استفاده از آن آموزش دیده بودند و همچنین موشک‌های ضد تانک و ضد هوایی غربی.

در عین مقامات روسیه بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند که همه چیز طبق برنامه در حال پیشرفت است.طبق گزارش‌های منتشر شده توسط ماهواره‌های آمریکایی، نیروهای ارتش روسیه اکنون در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری مرکز کی‌یف قرار دارند. ضمن اینکه شهر بندی ماریوپل همچنان در محاصره کامل قرار دارد و روس‌ها گویا قصد ندارند وارد این شهر شده و کار آن را یکسره کنند.

از سوی دیگر برخلاف ادعاهای ناتو، تصرف شهرهای خرسون و ملیتوپل در جنوب اوکراین، نشان از موفقیت ارتش روسیه در این نواحی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید