آمریکا به عرصه مذاکرات التماسی خود برمی گردد

کدخبر: ۵۰۷۹۰۸
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: آمریکایی ها بعد از سفر بایدن به منطقه مجدداً مجبور می‌شوند به عرصه مذاکرات و دیپلماسی التماسی خود برگردند؛ چون کمبود انرژی در حال تبدیل یک بحران اجتماعی در دنیا خصوصاً کشورهای غربی است.
آمریکا به عرصه مذاکرات التماسی خود برمی گردد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اینکه دنیا با بحران انرژی مواجه شده، یک واقعیت غیر قابل انکار است و سفر قریب الوقوع بایدن در جهت تحقق افزایش و تزریق نفت و گاز به بازار جهانی است تا مانع از فشار بر کشورهای غربی شود.

وی افزود: اما اینکه آیا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می‌توانند با افزایش تولید نفت و گاز نیاز جامعه جهانی را پوشش دهند موضوعی است که بین کارشناسان محل بحث است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نباید از نگاه اصلی آمریکایی ها غفلت کنیم، تصریح کرد: اگر امروز آمریکایی‌ها به خاطر انرژی حاضرند دست به دامان کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا شوند صرفاً یک نگاه مقطعی و شکلی است در صورتی که نگاه آمریکایی‌ها با ما یک تفاوت راهبردی و ماهوی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس هیچ وقت حاضر نشدیم که به خاطر نیاز مقطعی آمریکایی‌ها دستپاچه شویم و اجازه بدهیم که مذاکرات هسته‌ای بدون سپردن تعهد و تضمین اعتباری انجام شود چون ماهیت آمریکایی ها را می‌شناسیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود که آمریکایی ها بعد از سفر بایدن به منطقه و اینکه متوجه شوند که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس توان تامین نفت و انرژی غربی‌ها را ندارند مجدداً مجبور می‌شوند به عرصه مذاکرات و دیپلماسی التماسی خود برگردند؛ چون کمبود انرژی در حال تبدیل یک بحران اجتماعی در دنیا خصوصاً کشورهای غربی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید